نگاهی کلی به نرم افزار
مشخصات فنی:

ابزار برنامه نویسی : Borland Delphi
بانک اطلاعاتی : SQL Server
تعداد کاربران : نامحدود بوده و با استفاده از امکانات موجود در نرم افزار قابل تعریف می باشد.

همچنین قابلیت نصب بر روی تعداد نامحدود کلاینت

و استفاده همزمان تعداد نامحدود کاربر را نیز دارا می باشد.
سیستم عامل : قابل نصب بر روی ورژن های مختلف ویندوز

 

 

اهم مشخصات عملیاتی:

کاربر با استفاده از این نرم افزار ،قادر به انجام عملیات زیر خواهد بود:
امکان تعریف و تدوین کدینگ و سرفصلهای حسابداری در سه سطح کل ، معین و تفضیلی بطور دلخواه (تعریف به صورت نامحدود)
امکان ثبت سالهای متوالی و تغییر به سالهای مختلف به صورت بسیار ساده
مدیریت اسناد حسابداری
امکان رزرو، کپي مجدد، خالی کردن ردیف، جابجايي و ترکيب دو يا چند سند در يک تاريخ
امکان مرتب سازي اسناد بر اساس تاريخ و شماره
امکان ایجاد اسناد افتتاحیه، اختتامیه و سود و زیان به کمک سیستم به صورت هوشمند و یا دستی
امکان ثبت فیش به صورت فوری (امکان صدور اتوماتیک اسناد حسابداری)
امکان ترسيم و چاپ نمودارهای دوبعدی و سه بعدی عملکرد هریک از گروهها بر اساس انتخاب محدوده زمانی و نوع اسناد
امکان تهيه و بازيابي نسخه پشتيباني پايگاه داده ها
امکان تعریف اسامی صاحب امضاء

امکانات برتر نرم افزار:

اجازه صدور آخرین سند حسابداري درصورت داشتن مغایرت با هدف سهولت در صدور اسناد، بدین صورت که چنانچه به هر دلیلی مشکلی برای کاربر ایجاد شود که وی را از ادامه کار ثبت بازدارد، سیستم این اجازه را به وی خواهد داد تا سند جاری ثبت نموده و بعدا پس از برطرف نمودن مغایرت حساب سند موردنظر اقدام به ثبت اسناد بعدی نماید.
امکان ایجاد اسناد افتتاحیه، اختتامیه و سود و زیان به کمک سیستم به صورت هوشمند و یا دستی
امکان جستجوی ترکیبی در اسناد
امکان ثبت فیش به صورت فوری (امکان صدور اتوماتیک اسناد حسابداری)
لیست فیش های واریزی اعضاء (امکان صدور اتوماتیک اسناد حسابداری)
امکان مشاهده مانده حساب یا دفتر حساب از درون فرم سند
امکان ترسيم و چاپ نمودارهای دوبعدی و سه بعدی عملکرد هریک از گروهها بر اساس انتخاب محدوده زمانی و نوع اسناد
امکان نصب در ورژن های مختلف سیستم عامل ويندور با امکانات فارسي
وجود کنترل کننده در هنگام ورود کليه اطلاعات تاريخ ها و ارقام
نمايش کليه پيغامها به زبان فارسي
ضبط تراکنش های اپراتور شامل تاريخ , ساعت ورود و خروج و نوع عملیات انجام شده بهمراه نام اپراتورها
امکان تهيه و بازيابي نسخه پشتيباني پايگاه داده ها
یاددآوری به کاربران هنگام خروج از نرم افزار جهت خروج از نرم افزار جهت گرفتن پشتیبان
انتقال خودکار اطلاعات مورد نياز سال گذشته به سال جديد
امکانات تعيين سطوح دسترسي کاربران به صورت نامحدود
امکان کليدهاي ميانبر, کليدهاي سريع (انتخاب با موس)
امکان تغيير اندازه پيش نمايش چاپ, ذخيره و بازيابي شکل گزارش به فرمت انحصاري (بايگاني گزارشات)
تنظيم چاپگر, ارسال فکس مستقيم اطلاعات و تبديل گزارش به فرمت های ورد و وب پيج و فايلهای نوشتاري و کتابی و عکس، همچنین امکان ارسال از طریق پست الکترونیکی در کليه گزارشات
وجود امکانات شبکه
ثبت اسناد حسابداری در سه مرحله پیش نویس ، موقت ، دائم
عدم نیاز به هیچگونه بخاطر سپاری شماره حسابها با سیستم هوشمند (جستجو و جایگزینی کد حساب)
رابط کاربر کاملا گرافیکی
امکان مرتبط کردن پیوست به هر سند در برنامه حسابداری
اضافه نمودن سربرگ (گر افیکی – عکس) به گزارشات
امکان تعریف اسامی صاحب امضاء
نمایش جمع مبالغ بدهکار و بستانکار و میزان مغایرت آن برای هر سند
Keyboard Friendly (امکان کار بدون نیاز به موس)
دارای خدمات پشتیبانی قوی. با انعقاد قرارداد پشتیبانی، در طول مدت پشتیبان از مزایایی بهره مند میشوید که تعدادی از آنها عبارتند از :
*سرکشی ماهیانه (یا در صورت نیاز هفتگی یا دوهفته یک بار) به محل نصب
*آموزش رایگان
*تنظیم سیستمها به صورت رایگان
*تهیه اطلاعات پشتیبان به صورت ماهیانه و بازگرداندن آنها در صورت نیاز، در هر زمان

 



مقـدمه:

نرم افزارحسابداری حسابدار برتر با مکانیزه کردن عملیات مالی به شما این امکان را میدهد که در هر لحظه تنها با ورود به این نرم افزار از دقیق ترین وضعیت مالی خود اطلاع و گزارشهای متنوعی را دریافت نمایید این نرم افزار حسابداری با ایجاد دوره های مالی متفاوت امکان آرشیو و بایگانی اطلاعات مالی شما را فراهم می سازد بانک اطلاعاتی این نرم افزار حسابداری توسط نرم افزار SQL Serverکه یکی از قدرتمند ترین دستابیس ها در نگهداری اطلاعات در حجم بالا میباشد پشتیبانی میگردد و امکان پشتیبانی از اطلاعات به صورت اتوماتیک و دستی در زمانبندی های دلخواه را مقدور می سازد .
حسابداری سه سطحی با سطوح کل، معین و تفضیلی حسابداری دوبل استاندارد مورد استفاده حسابداران خبره و موسسات حسابداری است. این نرم افزار امکانات متنوعی دارد که بصورت ویژه توسط حسابداران و حسابرسان مورد استفاده قرار می گیرد...

پاره ای از مشکلات سیستم قبلی :

مشکلات نگهداری و ذخیره و بازیابی اطلاعات
سرعت و دقت پایین
زبان برنامه نویسی قدیمی
منظور نکردن اسناد موقت در نمایش مانده هر کدام از حساب ها
عدم برخورداری از امکانات شبکه
محیط نرم افزار که بعد از مدتی باعث ایجاد خستگی در روحیه کاربران می شود
....

اهداف سیستم :

اشکالات نرم افزار فوق و نیاز بازار ما را بران داشت تا اقدام به طراحی نرم افزاری کنیم تا ضمن کاربر پسند بودن نرم افزار، اصول مهندسی نرم افزار نیز در آن لحاظ شده باشد.در این صورت اعتماد سیستم نیز افزایش می یابد. مسلما هزینه هایی که برای چنین سیستمی صرف خواهد شد ارزش ارتقا کیفیت و سود اوری های اینده را درپی خواهد داشت.

ساختار کلی سیستم:

کاربر در ابتدای ورود به سیستم بعد از اینکه هویتش تایید شد، وارد سال مالی انتخابی شده و در این سال بر اساس سطح دسترسی اش، اقدام به استفاده از امکانات آن از جمله تعریف کدهای حساب، ثبت اسناد، تعریف شرح های کلیشه ای، ثبت فیش های بانکی و .... می نماید.
در ضمن می بایست سربرگ (گر افیکی – عکس) و اسامی افراد صاحب امضاء بمنظور درج در گزارشات تعریف گردند.



نمودار Sequence :
تنظیم اسناد، صدور سند:

 


تنظیم اسناد، ویرایش سند:

 


تنظیم اسناد، چاپ سند :

 

 

نمودار اجزاء:
  • Use Case صدور سند
    ID US01
    Actor کاربر
    Target صدور سند
    Percondition کرده باشیم login
    Flow Of Event :
    1- کاربر روی گزینه تنظیم اسناد حسابداری در فرم اصلی کلیک کند.
    2- فرم تنظیم اسناد نمایش داده شده
    3- کاربر روی گزینه صدور کلیک کند.
    4- فرم صدور نمایش داده شده.
    5- کاربر اطلاعات سند راوارد کند.
    6- کاربر روی دکمه ثبت کلیک کند.
    7- اطلاعات در دیتا بیس ذخیره شده.
    8- یک پیام جهت اطلاع ثبت سند نمایش داده میشود.
    Postcondition :

    Use Case چاپ سند
    ID US03
    Actor کاربر
    Target چاپ سند
    Percondition کرده باشیم login
    Flow Of Event :
    1- کاربر روی گزینه تنظیم اسناد حسابداری در فرم اصلی کلیک کند.
    2- فرم تنظیم اسناد نمایش داده شده
    3- کاربر روی گزینه چاپ کلیک کند.
    4- اطلاعات اسناد از دیتا بیس خوانده و نمایش داده شده
    5- کاربر سند را انتخاب و روی گزینه چاپ کلیک کند
    6- سند به چاپگر ارسال شده
    7- یک پیام جهت اطلاع نمایش داده میشود.
    Postcondition :


    Use Case ویرایش سند
    ID US02
    Actor کاربر
    Target ویرایش سند
    Percondition کرده باشیم login
    Flow Of Event :
    1- کاربر روی گزینه تنظیم اسناد حسابداری در فرم اصلی کلیک کند.
    2- فرم تنظیم اسناد نمایش داده شده
    3- کاربر روی گزینه ویرایش کلیک کند.
    4- فرم صدور نمایش داده شده.
    5- اطلاعات اسناد از دیتا بیس خوانده و نمایش داده شده
    6- کاربر سند را انتخاب و روی گزینه ویرایش کلیک کند
    7- کاربر اطلاعات سند را ویرایش کرده.
    8- کاربر روی دکمه ثبت کلیک کند.
    9- اطلاعات در دیتا بیس ذخیره شده.
    10- یک پیام جهت اطلاع ثبت سند نمایش داده میشود.
    Postcondition :




مقـدمه

همانطور که قبلا ذکر شد پایگاه داده مورد استفاده در این سیستم، SQL Server می باشد. بنابراین کابران محترم می بایست از فعال بودن سرور آن اطمینان حاصل نمایند. برای این منظور آیکن Service Manager را در نوار استارت کنار آیکن ساعت را مشاهده بفرمایید، علامت سبز به نشانه Start بودن سرور پایگاه داده می باشد، در غیر اینصورت چنانجه این آیکن را نیافتید مانند شکل زیر عمل نمایید.

 



بعد از طی مراحل فوق پنجرۀ زیر ظاهر می شود که می توانید بمنظور استارت کردن آن، بعد از انتخاب سرور و سرویسی که مورد استفاده قرار گرفته است با کلیک بر روی دکمه Start اقدام به بستن فرم نمایید.

 


نکتـه: تا زمانیکه سرور پایکاه Play نشده باشد. مانند تصویر زیر:

 


نکات مشترک بین تمامی فرم ها:

در تمامی قسمتهای سیستم کلید اضافه برای ورود اطلاعات جدید، ویرایش بمنظور تصحیح اطلاعات از قبل ثبت شده، حذف نیز برای حذف اطلاعات قبلی یا در واقع همان رکورد جاری از جدول، گرفتن یک نسخه چاپی نیز بر اساس مواردی که در هر قسمت تعیین می شود قابل انجام خواهد بود.

جستجوها نیز در اکثر مـوارد، بر اساس قسمتی از مورد انتخـابی طراحی گردیده است، به عبارت دیگر با تایپ هر حرف، سیسـتم اقـدام به جستجـو بر اسـاس حروف تایپ شده نمـوده و رکـوردهایی را که در آن فیلد مورد جستجو از جدول، مقادیرش با حـروف تایپ شده توسط کاربر، مطابقت داشتـه باشـد را خواهد یافت.

کلیـد تایید نیز، بمنظور گرفتن تایید از کاربر، برای انجـام کاری که قـرار است در آن مرحله انجام گیرد گنجانده شـده است. بعنـوان مثال، تصحیح اطلاعـات جدول یا بعبـارتی تایید اطلاعـات وارد شده از طرف کاربر و درج شان در جـدول و سپس خروج از آن قسمت مورد استفاده قرار می گیرد.
کلیـدهای انصراف و خروج نیز هر دو به منظور خارج شدن از فرم جاری، بدون اینـکه کار خاصـی انجام داده باشید، مورد استفاده قرار می گیرد.
کلیــدهای میانبر: در کلیه فرم ها کلیدهای میانبری تعبیه گردیده است تا کاربران محترمی که کارکردن با صفحه کلید را بیشتر می پسندند کارکردن با نرم افزار برایشان لذت بخش تر باشد.
در کلیه فرم ها برای تمامی گزینه های Tool tip گنجانده شده است، که با قرار گرفتن موس بر روی گزینه مورد نظر اطلاعاتی راجع به آن ارائه می گردد.


در کلیه فرم های چاپی:

امکان Export، صدور یا به عبارتی ذخیره فرم پیش نمایش به یکی از فرمت های قابل نمایش در تصویر زیر فراهم گردیده است تا چنانچه به هر دلیلی دسترسی به چاپگر ممکن نباشد در فرصتی دیگر بتوان فرم را چاپ نمود و یا اینکه از طریق پست الکترونیکی آن را ارسال نمود و ....

 

ورود به نرم افزار:

در ابتدای ورود به نرم افزار نام کاربری، کلمه عبور و سال مالی از کاربر پرسیده خواهد شد، که درصورت معتبر بودن شان اجازه ورود به وی داده خواهد شد.
هر کاربر متناسب با سطح دسترسی که برایش تعیین گردیده است مجاز به استفاده از سیستم خواهد بود.



در این فرم علاوه بر درخواست کلمه عبور نیز می توان کارگزار بانک اطلاعاتی و کارگزار پرونده (برای زمانی که تحت

شبکه استفاده می شود) را تنظیم نمود.




 
 
                         

 

 


منوی اسنـاد

گروههای حساب کل:

نمایش درختی گروههای حساب کل،
همچنین در این فرم امکان افزودن گروه حساب جدید، حذف و یا تصحیح گروههای ثبت شده فراهم گردیده است.





برای هــر کد حســاب اطلاعــاتی از قبیل عنوان گروه و محدوده کد آن و همچنین ارتباط آن با بودجه از اوپراتور درخواست می شود.

فهرست سرفصل حسابهای کل:

در این صفحه سر فصل حسابها قابل تعریف خواهند بود که هر حساب کل دارای یک زیر مجموعه حساب معین1 می باشد که هر حساب معین 1 میتواند دارای حساب معین2 وهر معین 2 داری زیر مجموعه ای از حساب های تفصیلی باشد. همینطور که در تصویر بالا مشاهده می فرمایید عناوین کد حسابها را می توان بر اساس عنوان گروه کلی که به آن تعلق دارند را با کلیک بر روی عنوان گروه به تفکیک مشاهده نمود.
نکتـه: با دابل کلک کردن بر روی هر یک از کد حسابهای تعریف شده می توان زیرمجموعه های مربوط به آن کد را مشاهده و همچنین عملیات مدیریتی را اعمال نمود.


تنظیم اسناد حسابداری:

عملیات قابل اجرا بر روی اسناد در این فرم قابل اعمال خواهند بود که این عملیات به اختصار عبارتند از:
صدور سند جدید
ویرایش یا تصحیح و بازبینی و حذف اسناد ثبت شده
کپی اسناد و ثبت طی سند جدید
رزرو شماره سند، برای اسنادی که اطلاعات آن در دسترس نمی باشد
تعویض دو سند، عوض کردن شماره دو سند با یکدیگر
خالی کردن ردیف، خالی کردن شماره سند برای سندی که به هر دلیلی جا افتاده است و ثبت نشده است
مرتب کردن اسناد، شامل حذف شماره اسناد رزرو شده و خالی شده ای که به هر دلیلی ثبت نشده اند و سپس بازسازی شماره اسناد
جستجو در اسناد، شامل جستجوی پیشرفته در اسناد می باشد که با درنظر گرفتن شاخصه هایی از اسناد که انتخاب نموده اید اقدام به جستجو می نماید، ودر پایان با انتخاب هر کدام از کلیدهای فیلتر یا چاپ می توانید نتایج را با زدن کلید فیلتر مشاهده و یا با زدن کلید چاپ نسخه ای از پیش نمایش چاپ مشاهده و چاپ نمایید.
انتقال یک یا چند سند به دفاتر، شامل دائمی کردن سند یا اسناد انتخابی می باشد
چاپ سند انتخابی یا کلیه اسناد موقت
در قسمت پایینی فرم تنظیم اسناد، گزینه هایی برای مشاهده 20 سند آخر، اسنادی که تاریخ شان مربوط به امروز، اسنادی که تاریخ شان مربوط به دیروز و یا کلیه اسناد تعبیه گردیده است
در قسمت فوقانی فرم نیز گزینه های جستجو بر اساس شماره سند و شرح سند تعبیه گردیده است تا به سرعت بیشتری سند یا اسناد دلخواه را جستجو نمایید
نمایش مجموع بدهکار و بستانکاری سند و نمایش مبلغ مغایرت آن

صدور سند:

در این فرم برای اضافه کردن کد حساب جدید برای بار اول کلید F2 را کلیک نمایید تا وارد قسمت ثبت شده و سپس بعد از وارد کردن اطلاعات لازم، برای ثبت کد جدید با زدن کلید Enter را کلیک نمایید.

نکات قابل توجه در این فرم:

چنانچه کد حساب را فراموش کرده باشید با زدن کلید F7 و مشاهده فرم سرفصل حسابها کد موردنظر را جستجو و سپس انتخاب نمایید تا کد بطور اتومات ثبت گردد.
برای استفاده از شرح های کلیشه ای می توانید با زدن کلید F4 و ظاهر شدن فرم جدید به انتخاب شرح موردنظر اقدام نمایید، در غیر اینصورت می بایست شرح سند را در ستون موردنظر وارد نمایید.
چنانچه به هر دلیلی فعلا از ادامه کار ثبت سند منصرف شده اید و قصد دارید سیستم را ترک نمایید، سیستم این اجازه را یه شما خواهد داد تا سند جاری را با داشتن مغایرت ثبت نمایید، در مراجعه مجدد و اقدام به صدور سند جدید ضمن یاددآوری مغایرت سند موردنظر از شما خواهد خواست تا قبل از اقدام جدیدتان ابتدا مغایرت سند پایانی را برطرف نمایید.

لیست عناوین حسابها:

در این فرم امکان مشاهده کلیه حسابهای متعلق به سال مالی جاری فراهم گردیده است که می توانید کد مورد نظر را جستجو و مشاهده نمایید.

صدور سند ساده حسابداری:

برای ثبت اسنادی با یک کد بدهکار، بستانکار از این گزینه می توان کمک گرفت.

 

اسناد دائم:

 

لیست اسنادی که دائمی شده اند در این قسمت قابل مشاهده می باشند.
تا زمانیکه سند اختتامیه صادر نشده باشد می توانید بر اساس سطح دسترسی که دارید اسناد را برای تصحیح
به اسناد موقت انتقال داده و پس از اعمال تغییرات لازم، مجددا آن را دائمی نمایید.

ردیف نمودن اسناد:

ردیف نمودن اسناد شامل حذف شماره اسناد رزرو شده و خالی شده ای که به هر دلیلی ثبت نشده اند و سپس بازسازی شماره اسناد

تعریف شرح های کلیشه ای:

انجام کلیه عملیات مربوط به شرح های تکراری بمنظور سرعت بخشیدن در ثبت اسناد در این قسمت قابل اعمال خواهد بود.

 

ثبت فیش های بانکی:

در این فرم کاربر می تواند ضمن ثبت اطلاعات فیش، یک نسخه از فیش را پیوست به اطلاعات فیش نماید.

اطلاعات پیش بینی درآمد:

در این فرم ضمن مشاهده کدهای حساب درآمدی می توان با زدن کلید ثبت پیش بینی، اطلاعات مربوط به پیش بینی درآمدها را با ورود به ستون پیش بینی ها وارد نمایید.

عناوین ردیف های هزینه :

در این فرم ضمن مشاهده کدهای حساب هزینه ای می توان با زدن کلید ثبت اعتبارات، اطلاعات مربوط به اعتبارات اختصاص داده شده به هر یک از این کدها را با ورود به ستون اعتبارات وارد نمایید.

اسامی افراد صاحب امضاء :

در این قسمت از نرم افزار اسامی افرادی که نام شان قرار است در پایان گزارشات درج شود بهمراه سمت شان برای سال مالی جاری بطور مستقل از سال های مالی دیگر ثبت می گردند.

 


مشخصات سازمان یا اداره :

کاربر با انتخاب این گزینه و پس از نمایش صفحه فوق سازمان یا اداره استفاده کننده از نرم افزار را تعریف و با انتخاب کلید درج که در شکل مشخص شده ارم ان سازمان یا اداره را درج و با انتخاب کلید خذف ان را حذف کند.
این مشخصات در بالای گزارشات سیستم مورد استفاده قرار می گیرد.


سند افتتاحیـه (ابتدای دوره):

ایجاد اتوماتیک سند افتتاحیه: با انتخاب این گزینه سیستم چنانچه اطلاعات مالی سال قبل را در اختیار داشته باشد بر اساس سند اختتامیه سال قبل اقدام به صدور سند افتتاحیه نموده و در لیست اسناد موقت گنجانده می شود و این امکان را به کاربر خواهد داد تا متناسب با سطح دسترسی اش سند مورد نظر را ویرایش نماید..
ایجاد سند افتتاحیه بصورت دستی: با انتخاب این گزینه این امکان را به کاربر می دهد تا کاربر خودش و بدون کمک نرم افزار اقدام به صدور این سند نماید.

ایجاد اتوماتیک سند اختتامیـه (انتهای دوره):
در پایان دوره بعد از اینکه کلیه اسناد موقت دائمی شدند با انتخاب این گزینه می توان سند اختتامیه را بصورت اتومات تولید نمود، البته این سند در لیست اسناد موقت گنجاده خواهد شد.



منوی گزارشات

گزارشات دفاتر مالی:

بعنوان مثال دفترکل: این فرم به شما این امکان را خواهد داد تا بعد از انتخاب محدوده کد حساب و اسناد و همچنین تاریخ اسناد، از بین اسناد موقت، دائم یا هردو گزارشی از ریز عملکرد دفاتر کل تان تهیه نمایید.
گزارشات باقی دفاتر مشابه گزارش دفاتر کل می باشد.

گزارشات دفتر روزنامه:

همانطور که در فرم روبرو مشاهده می فرمایید، می توانید بعد از انتخاب محدوده تاریخی موردنظر جهت تهیه گزارش و کلیک بر روی دکمه چاپ پیش نمایشی از اطلاعات دفتر روزنامه تان را مشاهده و صورت تمایل اطلاعات را چاپ نمایید.

تراز آزمایشی:

بعد از انتخاب نوع دفتر مالی و تراز آزمایشی مورد نیاز و همچنین انتخاب ماه موردنظر می توانید اقدام به گرفتن تراز آزمایشی ماهیانه نمایید و یا اینکه برای محدوده تاریخی مشخصی برای گرفتن تراز آزمایشی اقدام نمایید.

خلاصه وضعیت گردش حسابها:

بعد از انتخاب نوع دفتر مالی و محدوده کد حسابها و تاریخ موردنیاز برای تهیه گزارش می توانید از وضعیت گردش حسابهایتان با اطلاع شوید.
همچنین در این فرم امکان حذف حسابهایی که در محدوده تاریخی انتخابی بدون گردش بوده اند و یا اینکه مانده حساب شان صفر شده است تعبیه گردیده است که بر اساس نیاز می توانید از آن کمک بگیرید.

گزارش مانده حسابهای دفاتر به همراه ریز گردش حسابشان:

همانطور که مشاهده می فرمایید در این فرم لیست کلیه حسابها بهمراه گردش حساب شان تاکنون و مانده شان قابل رؤیت می باشد، چنانچه قصد دیدن ریز گردش هر کدام از حسابها را داشته باشید تنها کافی است بر روی کد موردنظر دابل کلیک نمایید تا پیش نمایشی از ریز گردش حساب کد موردنظر را مشاهده و در صورت لزوم چاپ نمایید. همچنین می توان کد حساب موردنظر را با استفاده از امکان جستجوی گنجانده شده در بخش فوقانی فرم در اسرع وقت یافت.

گزارش مقایسه درآمدها با بودجه:

بعد از اعمال تنظیمات دلخواه و کلیک بر روی دکمه چاپ می توانید پیش نمایشی از این مقایسه را مشاهده و در صورت لزوم چاپ نمایید.


گزارش مقایسه هزینه ها:

بعد از انتخاب نوع وظیفه و اعمال باقی تنظیمات دلخواه و کلیک بر روی دکمه چاپ می توانید پیش نمایشی از این مقایسه را مشاهده و در صورت لزوم چاپ نمایید.



نمونه ای از فرم پیش نمایش مربوط به گزارش مقایسه هزینه ها با بودجه را در ادامه می توانید ملاحظه بفرمایید.

مغایرت بانکی:

چنانچه فایل بانک تان را در اختیار داشته باشید می توانید مقایسه ای بین حساب های بانکی و اسناد ثبت شده، انجام داده و صورت مغایرت بین شان را مشاهده نمایید.
در غیر اینصورت می توانید از قسمت گزارشات ماهیانه گزینه، گزارش عملکرد مالی خودتان را برای ماه انتخابی مشاهده و آن را با پرینت بانک مقایسه نمایید.

گزارشات ماهیانه:

هزینه ها : با استفاده از این فرم می توان عملکرد هر کدام از وظیفه ها در پایان ماه بررسی نمود.

 

نکتـه: در این فرم امکان تنظیم فرم چاپی توسط کاربر بر اساس سطح دسترسی که دارد قابل اعمال می باشد.

صورت درآمدها و گزارش عملکرد مالی:مانند صورت هزینه های ماهیانه


گزارشات پایان دوره:

کاربرگ: برای تهیه کاربرگ پس از انتخاب محدوده اسناد و ماهی که قرار است کاربرک تا آن ماه مدنظر قرار گیرد، نوع اسناد را نیز انتخاب می نماییم.



ترازنامه یا بیلان - حساب عملکرد سود و زیان: در هر یک از این دو فرم نیز پس از اعمال تنظیمات دلخواه می توان گزارش مربوطه را تهیه نمود.

منوی نمودارها


نمایش و چاپ نمودار :

با استفاده از این گزینه می توان نمودار صورت وضعیت هرکدام از گروههای حساب کل به همراه ترازنامه، سود و زیان، مقایسه درآمد و هزینه با بودجه را به صورت دوبعدی و سه بعدی و همچنین در شکل های مختلف مشاهده و چاپ نمایید.

منوی امکانات

دفترچه تلفن:

از جمله امکاناتی که برای کاربران محترم در این سیستم گنجانده شده است، دفترچه تلفن است که مشخصات کاملی از افراد را می توان در آن ذخیره و بایگانی نمود.


ظاهر و مخفی کردن کلیدها:

با استفاده از این گزینه تنظیمات صفحه اصلی نرم افزار مطابق میل شما قابل تنظیم خواهد بود.

ماشین حساب:

چنانچه در طول زمان مدت استفاده از نرم افزار نیاز به استفاده از ماشین حساب احساس کردید، این گزینه نیازتان را برطرف خواهد ساخت.

عملیات روی حساب های کاربری:

این عملیات شامل تعریف حساب کاربری جدید، تغییر رمز و یا حذف حسابز کاربری از قبل تعریف شده می باشد.

تعیین سطح دسترسی کاربران:

برای بالا بردن امنیت اطلاعاتتان می بایست تمامی کاربران به تمامی گزینه های سیستم دسترسی نداشته باشند، برای این منظور برای هر کدام از کاربران سیستم، سطح دسترسی خاصی تعیین می گردد.

مشاهده تراکنش های کاربران:

کلیه عملیات تک تک کاربران به صورت مجزا از بدو ورودشان به نرم افزار تا زمانی که از سیستم خارج می شوند، ثبت و بایگانی می گردد، برای مشاهده این عملیات از این گزینه می توان کمک گرفت.


پشتیبا ن گیری از اطلاعات(BackUp):

برای تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات از این گزینه استفاده می گردد، لازم است یادآور شویم که نرم افزار نیز زمانی که کاربر قصد خروج از نرم افزار دارد، از وی در مورد اینکه آیا قبل از خروج از نرم افزار می خواهد از اطلاعات پشتیبان بگیرد می پرسد، که در صورتی که پاسخش مثبت بود قبل از خروج یک پشتیبان گرفته و سپس خارج می شود.
توصــیه: درخواست دوستانه ای که از شما کابر عزیز در این قسمت از نرم افزار داریم این است که، به هیچ وجه گرفتن پشتیبان را امری بیهوده تلقی نکنید و حتما بک آپ روزانه تهیه نموده و هر چند وقت این فایل های پشتیبان را بر روی سی دی رایت نمایید.


بازگردانی اطلاعات(Restor):

چنانچه قبلا از اطلاعاتتان پشتیبان تهیه کرده باشید، و خدای نکرده برای سیستم تان مشکلی ایجاد شده باشد به راحتی با استفاده از این گزینه می توانید اطلاعاتتان را با سلامت برگردانید.


تعریف/ تغییر سال مالی:

چنانجه قصد تغییر سال مالی یا بعبارتی ورود به سال مالی دیگری نموده اید یا اینکه قصد دارید سال مالی جدیدی را ایجاد نمایید، از این گزینه می توانید استفاده نمایید.


Tags:

اسناد حسابداریاسناد دائم و موقتبرخورداری از امکانات شبکهتراز آزمایشیحسابدار برترحسابداران خبرهحسابداریحسابداری دوبلحسابداری سه سطحیحسابداری شهرداری ها





مجتمع برنامه نویسی حرفه ای ایرانیان - مرکز تخصصی


جهت سفارش نرم افزار اینجا کلیک کنید.


نظر خود را اضافه نمایید

ارسال نظر به عنوان مهمان

0