در این آموزش تصویری کتابخانه OpenGl را بر روی Dev-C++ آموزش می دهیم.
مرحله ۱:
دانلود کامپایلر که از سایت زیر می تونین دانلود کنین :
http://files.brothersoft.com/development/c_c/devcpp-4.9.9.2_setup.exe
مرحله ۲:
نصب کامپایلر
مرحله ۳:
باز کردن برنامه و ایجاد یک پروژه کنسول به زبان C یا ++C
مرحله ۴
دانلود فایلهای کتابخوانه ای و سرآیندها که از لینک زیر می تونین دانلود کنین.
http://chortle.ccsu.edu/Bloodshed/glutming.zip
یا این یکی لینک
مرحله ۵ :
درون فایل GlutMing.Zip درون پوشه Gl چند فایل سرآیند وجود داره که باید اونا رو در پوشه ی
C:\Dev-Cpp\include\GL کپی کنید
مرحله 6 :
کپی کردن فایلهای کتابخوانه ای از پوشه GLUTMingw32\lib در پوشه C:\Dev-Cpp\lib
مرحله 7:
کپی کردن فایل Glut32.Dll درون پوشه ی c:\WINDOWS\system32
مرحله 8 :
این کد ساده اوپن جب ال رو کپی کنید و درون ویرایشگر کامپایلر قرار بدید . ابتدا کدهای پیش فرض رو پاک کنید
دانلود کد :
http://persiandrive.com/436235
مرحله ۹ :
اضافه کردن فایل کتابخوانه ای به Linker از منوی Project - Project Options را انتخاب کنید سپس با استفاده از دکمه Add Lirary Or Object این 7 فایل را انتخاب کنید. توجه این 7 فایل در پوشه C:\Dev-Cpp\lib هستند.
- lib/libopengl32.a
- lib/libglu32.a
- lib/libGdi32.a
- lib/libglut32.a
- lib/libglut.a
- lib/libglsmap.a
- ib/libglaux.a
سپس اوکی .
مرحله آخر :
با فشردن کلید F9 در صفحه اصلی کامپایلر برنامه اجرا میشه . اینم خروجی :