کاربردهای اینستاگرام در دیجیتال مارکتینگ
اینستاگرام یکی از جدیدترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ برای صاحبان کسب و کار است. با توجه به عدم فیلترینگ و دسترسی به این شبکه اجتماعی پر قدرت، کاربران ایرانی بسیار زیادی در آن حضور دارند و همچنین بسیاری از شرکتها و سازمانهای مختلف اقدام به معرفی کالاها و خدمات خود در این بستر نمودهاند
از سرویسهایی که اینستاگرام در اختیار کاربرانش قرار داده امکان به اشتراکگذاری راحت تصاویر و ویدیو برای افراد وکسبوکارها است. این سرویس، امکان ثبت رخدادها, همایشهای تخصصی و اجتماعات مختلف کاری، پروسه تولید محصولات مختلف، خدمات قابل ارائه و …. را ایجاد نموده است. کاربران در این فضا و محیط، علاقهمند به محتواهای ویدئویی بوده و در نتیجه شما باید تلاش نمایید تا در محتواهای بازاریابی خود دائما عکس و ویدیو استفاده کرده و آنها را قرار دهید
قسمت پروفایل شما در اینستاگرام در واقع در نقش ویترینی برای کسبوکارتان است. عاملی که اینستاگرام را از دیگر شبکههای اجتماعی متمایز کرده است، این است که به عنوان یک ابزار دیجیتال مارکتینگ، امکان ایجاد تزئینات با جزئیات بیشتری را به شما میدهد
شما به عنوان صاحب یک کسبوکار میتوانید با قراردادن عکسها و ویدیوهای جذاب از محصولات و خدماتی که ارائه میدهید، مخاطبان بیشتری را جذب خود نموده و در نمایش این تصاویر، از ابزارهایی مانند رنگها و افکتهای مختلف استفاده نمایید تا هرچه بیشتر به انتقال پیام کسب و کارتان بپردازید. هرچه گرافیک و کیفیت عکسها و ویدیوهای استفاده شده بهتر باشد، انتقال این پیام راحتتر و سریعتر خواهد بود
تاثیرات عکس و ویدیو بر کاربران اینستاگرام در دیجیتال مارکتینگ
۱-میتواند باعث جلب احساسات آنها شود. قدرت یک محتوای نمایشی تا حدی است که میتواند به قدری احساسات مخاطبینتان را به غلیان در آورد که هر محتوای متنی این توانایی را ندارد. بواسطه ویژگیهایی که اینستاگرام در اشتراکگذاری عکسها در اختیار کاربرانش قرار داده، روز به روز از استفاده از مطالب و محتواهای متنی و تاثیرات آن کاسته میشود
۲- احساس ایجاد صمیمیت را بین کاربران افزایش داده است. نمایش عکس چون جنبههای خصوصی کسبوکار شما را نشان میدهد در نتیجه باعث احساس نزدیکی و صمیمیت مشتریان با برند شما میشود. امروزه مخاطبان شما میتوانند از طریق تصاویر و بدون ارسال و دریافت ایمیل با کسبوکار شما در ارتباط باشند
۳-در دنیای کسبوکار امروز استفاده از برنامههای اشتراکگذاری تصاویر مانند اینستاگرام فرصت عالی برای صاحبین کسبوکار فراهم کرده تا کاربران خود را از طریق برگزاری مسابقات و کمپینهای عکس به شیوهای جذاب و لذتبخش سرگرم نمایند
بنابراین امروزه شما باید تصمیم بگیرید به عنوان یک صاحب کسبوکار، برند و کسی که میخواهد در بیزینس خود پیروز باشد، چه استراتژی برای تبلیغات و بازاریابی خود انتخاب خواهیدکرد. استفاده از مدلهای بازاریابی سنتی را ترجیح میدهید یا مدلهای دیجیتال مارکتینگ. قطعا به دنبال مدلها و ابزارهایی خواهید رفت که اثربخشی و تاثیر بیشتری دارند و بیشتر مورد توجه مخاطبین شما قرارگرفته و پر بازدیدتر هستند.
یکی از مشکلاتی که در اینستاگرام برای کسبوکارهای ایرانی وجود دارد عدم دسترسی به promotion(تبلیغات) یا قیمت بالا و سختی آن است. ما قصد داریم در این سری مقالات یکی از خدمات جدید آکادمی دیجیتال مارکتینگ در حوزه اینستاگرام را به شما معرفی کنیم و نحوه استفاده صحیح از آن برای جذب فالوور واقعی و دلخواه خود را آموزش بدهیم. خدمت جدید آکادمی ربات هوشمند اینستاگرام به نام ایران سوشال است که شما میتوانید با استفاده از آن با قیمتی مناسب و سرعتی خوب به اهداف خود در اینستاگرام دست پیدا کنید. در پایین آموزش ربات هوشمند ایران سوشال رو شروع میکنیم