بازاریابی به سبک نوین ازطریق استوری اینستاگرام
استوری اینستاگرام چیست:
استوری اینستاگرام در اواسط سال ۲۰۱۶ منتشر شد، اما بسیاری از کاربران بهتازگی با این قابلیت اینستاگرام خو گرفتهاند. استوری فقط در قسمت بالای صفحه اصلی و صفحهی اکسپلور اپلیکیشن اینستاگرام وجود دارد و تنها از طریق موبایل قابلمشاهده میباشد.اینستاگرام، استوری شما را تنها با فالوورهایتان به اشتراک میگذارد.استوری اینستاگرام هم فقط به مدت ۲۴ساعت نمایش داده میشوند و پس از آن برای همیشه ناپدید میشوند. در طول این مدت ۲۴ ساعته، کاربر میتواند استوری سایرین و همچنین، تعداد بازدیدهای انجامشده از استوری خود را مشاهده کند.
چگونگی استفاده از قابلیت استوری اینستاگرام
ساخت استوری دراینستاگرام بسیار راحت است. در صفحه اصلی خود بر روی عکس پروفایل خود کلیک کرده یا صفحه را به سمت راست متمایل کنید ذراین حالت دوربین شما آماده عکس گرفتن است و با نگه داشتن دکمه سفید میتوانید عکس گرفته و با نگه داشتن همان دکمه فیلم ده ثانیه ای گرفته و آن را منشرکنید. اگر میخواهید عکسی که از قبل گرفته اید را انتشار دهید با کشیدن صفحه به سمت بالا میتوانید عکس مورد نظر را انتخاب کرده و آن را به اشتراک بگزارید.
حالت های مختلف ضبط ویدیو دراستوری اینستاگرام
- لایو یا پخش زنده: بسیاری از اینفلوئنسرهای اینستاگرام از این روش برای ارتباط مستقیم با طرفدارانشان استفاده میکنند. همچنین، کسب و کارها میتوانند با استفاده از امکان پخش زنده میتوانند کنفرانسهای خود را به صورت زنده برای فالوورهایشان پخش کنند یا با آنها جلسات پرسش و پاسخ برگزار کنند.
2.حالت نرمال و معمولی: عکس و یا ویدیو های خود را از گالری انتخاب کرده و آن را منتشر کنید
3.بومرنگ: بومرنگ به شما امکان میدهد تا یک فیلم کوتاه تهیه کنید و سپس، این ویدئو را به صورت پیوسته و تکراری نمایش دهید.
4.هندزفری: قابلیت هندزفری به شما امکان میدهد تا بدون نگهداشتن دکمه ضبط، ویدئوهایی طولانی تهیه کنید. کافی است برای شروع دکمه ضبط را بزنید و زمانی که میخواهید ویدئوی خود را تمام کنید، بار دیگر این دکمه را فشار دهید.
تکنیک های بازاریابی برای ثبت استوری در اینستاگرام
در این قسمت قصد داریم تاکتیکها و برخی روشهای استفاده از استوری اینستاگرام برای اکانتهای تجاری را بررسی میکنیم. استفاده از این روشها میتواند احتمال موفقیت شما را افزایش دهد:
بیشتر دیده شدن در فیدهای استوری اینستاگرام
با استفاده از استوری اینستاگرام، محتوای شما قابلیت دیدهشدن بیشتری دارد. اگر تنها۱۰٪ از فالوورهای یک کاربر استوری خود را منتشر کنند، شما شانس بیشتری برای دیده شدن خواهید داشت. این بدین معناست که در اینستاگرام، باید بهطور منظم استوری خود را بهروزرسانی کنید تا در صف اول فید باقی بمانید. بهعلاوه، الگوریتم شبکههای اجتماعی بهگونهای طراحیشدهاند تا پستها برای کاربران فعال بیشتر نمایش داده شود.
افزایش اشتراکگذاریها و یادآوریها در شبکههای اجتماعی
استوری اینستاگرام، در واقع راهی است برای بهتر دیده شدن و درگیر شدن با محتوای یکتا. با مدیریت محتوای اینستاگرام خود و ایجاد تعادل بین فید و استوریها میتوانید باعث شوید دیگران محتوای شما را به اشتراک بگذارند و در جایی که نیاز است از شما یاد کنند. بدین ترتیب بدون اینکه به صورت افراطی شبکه خود را تبلیغ کرده باشید، بهتر معرفی میشوید.
هشت روش رایج برای مطرح ساختن برند در اینستاگرام
مدت زیادی است که برندهای مشهور استفاده از قابلیت استوری اینستاگرام را آغاز کردهاند، اما نحوه استفاده از این فضای ۲۴ ساعته برای نشر محتوا میتواند چالش زیادی به همراه داشته باشد. در ادامه به بررسی روشهای جالبی خواهیم پرداخت که برندهای مختلف برای تولید محتوا در استوری خود استفاده میکنند:
یک چیز منحصربهفرد ارائه دهید
ارائه پیشنهاد ویژه در استوری میتواند حس خاص بودن را به کاربر منتقل کند.
فالوورهای خود را پشت صحنه ببرید
یکی از بهترین راههایی که میتوانید در کاربر حس مشارکت و همراهی ایجاد کنید این است که از پشتصحنهی سازمان خود عکس یا فیلم منتشر کنید. بدین ترتیب کاربر خودش را بخشی از برند شما حس میکند که میتواند تیم پشتصحنه و حتی شخصیت آنها را بشناسد یا با محصولات و سرویسهای شما آشنا شود.
بازدیدکنندگان را به وبسایت خود منتقل کنید
میتوانید بر روی استوری اینستاگرام خود یک لینک قرار دهید و بازدیدکنندگان آن استوری را به مشاهده وبسایت، محصول، ویدیو، یا هر چیز دیگری که تمایل دارید، دعوت کنید. بهمحض اینکه کاربری بر روی این لینک کلیک کند، اینستاگرام آن شخص را به محتوای موردنظر منتقل خواهد کرد.
از اخبار سایر برندها تیزر تهیه کنید
میتوانید از رویدادها و اخبار سایر برندها، تیزر تهیهکرده یا حتی پیشبینی و نقدهایی را ارائه کنید.
محصول یا سرویس خود را به نمایش بگذارید
از استوری اینستاگرام برای نمایش محصول یا سرویس خود استفاده کنید. یک نمایش سریع، روش بسیار خوبی برای معرفی محصول یا ایجاد هیجان در رابطه با آخرین نسخه محصول است.
برای معرفی محصول خود با اینفلوئنسرها همکاری کنید
کار کردن با افراد معروف و بانفوذ در شبکههای اجتماعی، یکی از بهترین روشهای ارتباط با نسل جدید مصرفکنندگان است. برای مثال میتوان از این افراد دعوت نمود تا با ارائه محتوای مناسب، از طریق استوری شما با مخاطبان ارتباط برقرار کنند.
شمارش معکوس قرار دهید
اگر قرار است از محصول جدیدی رونمایی کنید،یا یک رویداد خاص در پیش دارید، بهتر است از روش شمارش معکوس استفاده کنید. شمارش معکوس میتواند توجه مخاطبان را جذب کند و باعث روزشماری افراد شود.
سرفصلها یا عنوان یک مطلب طولانیتر را مطرح کنید
برندهایی که وبلاگ یا شبکه فعالی دارند، میتوانند در استوری اینستاگرام، فالوورهای خود را به بررسی آخرین پستها در این وبلاگ تشویق کنند. در استوری خود، سعی کنید محتوای پست خود را منتشر نکنید و تنها به کاربران دلیلی بدهید تا پستهای شما را مطالعه کنند. برای مثال، خواندن این پست چه ارزشی برای کاربر دارد؟ چه چیزی را یاد خواهد گرفت؟ مطمئن شوید در همان چند ثانیه به این سؤالها پاسخ دهید.
نتیجهگیری
اینستاگرام بیش از ۶۰۰ میلیون کاربر فعال دارد که باعث میشود آن را به بزرگترین شبکه اجتماعی تبدیل کند. همچنین، در حال حاضر اینستاگرام محبوبترین شبکه اجتماعی در بین ما ایرانیها است. پس چرا نباید از این فرصت استفاده کنیم؟ برای بازاریابان شبکه اجتماعی، استوری اینستاگرام قابلیت جدیدی را به این شبکه افزوده است که باعث میشود حضور شما در این شبکه تقویت شود. باید به کاربران فعلی خود توجه کنید و درعینحال همیشه آماده جذب اعضای جدید باشید.
میزان درگیری شما با این نوع محتوا میتواند تعداد کاربران بیشتری را به سایت شما جذب کند. در مقابل، با رشد و معرفی قابلیتهای جدید، کنترل اینستاگرام دشوارتر خواهد شد. با این حال، اینستاگرام ابزارهای مناسبی برای سنجش عملکرد کاربران در اختیارتان قرار داده است. با استفاده از این ابزارها به راحتی میتوانید با کاربران اینستاگرام خود تعامل داشته باشید
امیدواریم که خواندن این مطلب توانسته باشد، دلایل خوبی برای استفاده از قابلیت استوری اینستاگرام را در اختیارتان قرار دهد.