نگاهی کلی به نرم افزار
مشخصات فنی:

ابزار برنامه نویسی : Borland Delphi بانک اطلاعاتی: SQL Server تعداد کاربران: نامحدود بوده و با استفاده از امکانات موجود در نرم افزا ر قابل تعریف می باشد. سیستم عامل: قابل نصب بر روی ورژن های مختلف ویندوز

 

اهم مشخصات عملیاتی:

کاربر با استفاده از این نرم افزار ،قادر به انجام عملیات زیر خواهد بود: امکان ثبت اطلاعات اولیه سیستم اعم ازکالاها، معاونت ها، واحدهای اداری، امناء اموال(تحویل گیرندگان)، کشورها، رنگ ها، طبقات، نوع مدارک،ادارات/اتاق/پرسنل، نوع استخدامی، نحوه تحصیل و وضعیت کالاو... ثبت کالاها به همراه مشخصات کامل و مختص به هر کالا، در طبقات مختلف (طبقات14 گانه ابلاغ شده توسط وزارت امور اقتصادی و دارايي و طبقات سفارشی تعریف شده توسط کاربر) امکان ثبت فیلدهای اطلاعاتی برای هریک از طبقات کالا توسط کاربر(رنگ، مدل، وزن، شماره برچسب و ...) امکان تخصیص شماره به اموال اعم از منقول و غيرمنقول امکان تعریف جمعدارها و امکان بهره برداری همزمان هرچند تا جمعدار از سیستم به صورت مجزا امکان تعریف فرم های رابط در جمعداری(خروج مال از نگهبانی، صورت جلسه واگذاری امانی یا موقت، سند انتقال قطعی، صورت جلسه فروش اموال و حوادث) امکان تعریف داراییهای نامشهود تعریف نهادها، ادارات، شرکتها و ... به عنوان طرف مقابل جهت تبادل کالا (امانت، اجاره، خرید، فروش و ...) تحویل وتحول کالا ما بین افراد ثبت تعمیرات انجام شده روی کالاها صدور رسید انبار برای کالاهای دریافت شده از انبار ثبت حوادث رویداده شده برای کالاها ثبت انتقال موقت(وبرگشت) کالا به سازمانهای دیگر ثبت انتقال دائم کالا به سازمانهای دیگر امکان تعریف مراکزهزینه برای کالاها ثبت فروش کالا به سازمانهای دیگر انتقال کالا ما بین موقعیتهای ثبت شده در ساختمانها انتقال کالا ما بین مراکز هزینه ثبت شده امکان استفاده به صورت تک کاربره و چندکاربره

گزارشات :

گزارش از ریز اتفاق های رویداده شده برای یک کالا
گزارش از اموال تحویلی به هرفرد
گزارش از موجودی یک نوع مال درسازمان
گزارش از موجودی اموال متعلق به یک مرکز هزینه خاص
گزارش از موجودی اموال زیر مجموعه یک گروه خاص از گروههای اموال
امکان گزارش ترکیبی از فیلترهای ذکر شده در بالا
چاپ لیست اموال موجود در اطاق با فرمت استاندارد برای نصب در اطاقها
تعریف پیش فرض طبقات 14گانه و دیگر طبقات استاندارد وزارت امور اقتصادی و دارايي که سیستم توانایی ارائه آنها را به طور اتوماتیک دارامی باشد.
امکان Export گزارشات به فرمت های مختلف و همچنین ارسال گزارشات از طریق پست الکترونیکی
ارائه اسناد نقل و انتقالات اموال با فرمت استاندارد قابل ارائه به وزارت امور اقتصادی و دارايي شامل :
* صورت جلسه واگذاری امانی یا موقت
*سند انتقال قطعی
*صورت جلسه فروش
*صورت جلسه حوادث

 

امکانات و مشخصات فنی :

بانك اطلاعاتي SQL Server
سرعت بالا در برنامه بدليل استفاده از رابط ADO
تكنولوژي گزارشات Fast Repor وامكان طراحي انواع گزارشات توسط كاربر (Report Generator)  

مقـدمه :

حفظ اموال دولتی در تمام دوران ها ازجمله مواردی بوده است که در سازمان ها و ادارات برای آن حساسیت های زیادی قائل بوده اند با توجه به حجم بالاي اموال در ادارات وسازمان‌ها، امكان نگهداري آمار و اطلاعات واموال‌ گرداني در سازمان‌ هاي بزرگ بسيار دشوار و گاه غير ممكن است و بعضا زمان اموال ‌گرداني مغايرت‌هاي بي‌شماري به چشم مي‌خورد كه رديابي آن كاري طاقت‌ فرسا و گاهي غير ممكن خواهد بود. نرم افزار اموال و دارایی های ثابت با توانایی ثبت هر کالا به همراه مشخصات کامل و گروهبندی کالاها به همراه تعیین موقعیت استقرار، این امکان را برای حسابداران و مدیران مالی فراهم می آورد تا با استفاده از گزارشات سیستم به پیگیری عملیات ها و فرایند های انجام شده برای هر دارایی ثابت سازمان بپردازند. تعریف پیش فرض طبقات چهارده گانه دارایی های ثابت به همراه توانایی در تعریف سایر طبقات و امکان ثبت وقایع برای هر طبقه از سایر ویژگی های بارز این نرم افزار است و استخراج گزارش های موردنظر سازمان اقتصاد و دارای براساس قابلیت های اعلام شده این نرم افزار را از سایر نرم افزارهای مشابه منفک می سازد.

 

فعال کردن سرورSQL :

همانطور که قبلا ذکر شد پایگاه داده مورد استفاده در این سیستم، SQL Server می باشد. بنابراین کابران محترم می بایست از فعال بودن سرور آن اطمینان حاصل نمایند. برای این منظور آیکن Service Manager را در نوار استارت کنار آیکن ساعت را مشاهده بفرمایید، علامت سبز به نشانه Start بودن سرور پایگاه داده می باشد، در غیر اینصورت چنانجه این آیکن را نیافتید مانند شکل زیر عمل نمایید.

بعد از طی مراحل فوق پنجرۀ زیر ظاهر می شود که می توانید بمنظور استارت کردن آن، بعد از انتخاب سرور و سرویسی که مورد استفاده قرار گرفته است با کلیک بر روی دکمه Start اقدام به بستن فرم نمایید.


  نکتـه: تا زمانیکه سرور پایکاه Play نشده باشد. مانند تصویر زیر:

 

 

 

نکات مشترک بین تمامی فرم ها:

در تمامی قسمتهای سیستم کلید اضافه برای ورود اطلاعات جدید، ویرایش بمنظور تصحیح اطلاعات از قبل ثبت شده، حذف نیز برای حذف اطلاعات قبلی یا در واقع همان رکورد جاری از جدول.
کلیـد تایید نیز، بمنظور گرفتن تایید از کاربر، برای انجـام کاری که قـرار است در آن مرحله انجام گیرد گنجانده شـده است. بعنـوان مثال، تصحیح اطلاعـات جدول یا بعبـارتی تایید اطلاعـات وارد شده از طرف کاربر و درج شان در جـدول و سپس خروج از آن قسمت مورد استفاده قرار می گیرد.
کلیـدهای انصراف و خروج نیز هر دو به منظور خارج شدن از فرم جاری، بدون اینـکه کار خاصـی انجام داده باشید، مورد استفاده قرار می گیرد.
در کلیه فرم های گزارش گیری:
کلید اعمال گزارش برای انجام جستجو بر اساس موارد خواسته شده کاربر،پیش نمایش بمنظور نمایش کلیه اطلاعات جدول در فرم چاپی، تنظیمات برای تنظیم فرم چاپی طبق خواسته کاربربه عنوان مثال کم و زیاد کردن آیتم های فرم ، تغییر فونت و... .
در کلیه فرم های چاپی:
امکان Export، صدور یا به عبارتی ذخیره فرم پیش نمایش به یکی از فرمت های قابل نمایش در تصویر زیر فراهم گردیده است تا چنانچه به هر دلیلی دسترسی به چاپگر ممکن نباشد در فرصتی دیگر بتوان فرم را چاپ نمود و یا اینکه از طریق پست الکترونیکی آن را ارسال نمود و ....

 

 

ورود به نرم افزار :

در بدو ورود به نرم افزار کد کاربری و رمز ورود از کاربر پرسیده می شود، که در صورت اشتباه بودن رمز ورود یا کد کاربری اجازه ورود به نرم افزار به کاربر داده نخواهد شد. یا بعبارتی تنها کاربران مجاز، اجازه ورود به نرم افزار را خواهند داشت.

 

 

منوی ورود اطلاعات :

 

 تعاریف سیستم :

 


با استفاده از این قسمت از نرم افزار کاربران محترم قادر خواهند بود، اطلاعات اولیه سیستم اعم از تعریف کالاها، ورود اطلاعات معاونت ها، واحدهای اداری، تحویل گیرندگان، دفتر ادارات، کشورها، رنگ ها، طبقات، نوع مدارک و ... برای یک دفعه ثبت نموده و در باقی بخش های نرم افزار از آنها استفاده نمایند.    

تعریف اموال وکالاها :

اطلاعات اولیه کالاها اعم از کد و نام و قیمت اموال و مشخص کردن طبقه ای که کالای موردنظر به آن تعلق دارد با استفاده از این قسمت قابل ثبت خواهند بود.
با تعریف کالا ومشخص نمودن طبقه آن ،کاربر قادر خواهد بود که در ثبت اطلاعات طبقات برای هر طبقه تنها نام کالا های همان طبقه را مشاهده کند و بدین صورت ازجستجو در میان تعداد زیاد نام کالاها کاسته شده و خطای کاربر کم می شود.

 

 

 

 

اطلاعات معاونت ها:

 اطلاعات مربوط به معاونت ها با استفاده از این گزینه قابل ثبت، اصلاح و یا حذف خواهند بود.

 

 

 

اطلاعات واحدها:

مشابه اطلاعات معاونت ها.

 

 

 

 

اطلاعات امناء اموال (تحویل گیرندگان):

اطلاعات تحویل گیرندگان اموال شامل کد و نام امناء اموال، کد اداره، شماره و تاریخ حکم استخدامی و نوع استخدامی شان با کمک این گزینه قابل ثبت و تنظیم خواهند بود.

 

اطلاعات مربوط به دفتر ادارات :

مشابه اطلاعات معاونت ها.  

 

تعریف کشورهای سازنده اموال:

عناوین مربوط به کشورهای سازندۀ کالاها را در این قسمت ثبت کرده و درفرم های ثبت اطلاعات طبقات در تعیین کشورهای سازندۀ کالاها مورد استفاده قرار می گیرد.

 

 

 

رنگ ها:

مشابه اطلاعات کشور ها.  

طبقات :

ثبت عناوین طبقات چهارده گانه اموال به کمک این قسمت قابل انجام است

 

نوع مدرک :

عناوین مربوط به مدرک (سند) تحویل کالاها را در این قسمت ثبت و در ثبت اطلاعات طبقات در تعیین نوع مدرک مورد استفاده قرار می گیرد.

 

 

ادارات/ اتاق/ پرسنل :

شابه اطلاعات معاونت ها.

 

 

نوع استخدامی :

عناوین مربوط به نوع استخدامی را در این قسمت ثبت و در ثبت اطلاعات امناء اموال مورد استفاده قرار می گیرد.

 

 

نحوه تحصیل کالا :

در ثبت اطلاعات کالاها در طبقات مربوطه، نیاز به ثبت نحوه تحصیل(به دست آوردن ) کالا خواهیم داشت ، که در این قسمت قادر به ثبت و ویرایش آن خواهیم بود.

 

وضعیت کالا:

مشابه نحوه تحصیل کالا.

 

اطلاعات پایه کلیه طبقات:

ثبت اطلاعات کالاها در طبقات 14 گانه استاندارد وزارت امور اقتصادی و دارايي

شامل موارد زیر در این منو انجام می شود:
1- اشياء و لوازم نفیس، عتيقه و موزه اي و مردم شناسي (طبقه 1)
2- فرش و انواع بافته هاي موزه اي و نفيس (طبقه 2)
3- تمبرهاي یادگاری، موزه اي و نفيس و داراي ارزش خاص (طبقه 3)
4- انواع خودروهاي حمل و نقل سواري (زميني، هوايي، دريايي، دوچرخه، موتور سيلکت )( طبقه 4)
5- لوازم رشته های پزشکی، درمانی و آزمایشگاهی (طبقه 5)
6- ماشين آلات صنعتی، توليدي، راه سازي، حفاری، آب و برق، کشاورزی، دامداری و نظایر آن (طبقه 6)
7- کتب خطی و چاپی (طبقه 7)
8- انواع بافته های دستی و ماشینی (طبقه 8)
9- انواع دروبین و لنز ها و متعلقات آنها (طبقه 9)
10- نمونه هاي خشک شده (تاکسیدرمی) (طبقه 10)
11- انواع نوار فیلم و ديسکت (پرشده) (طبقه 11)
12- دام و حیوان (طبقه 12)
13- ساير اموال غير مصرفي (طبقه 13)
14- ا موال مصرفی و در حکم مصرفی (طبقه 14) برای ثبت مشخصات اموال موجود در اداره / سازمان ، با توجه به طبقه ای که کالا به آن تعلق دارد از زیرمنوی اطلاعات پایه طبقات، طبقه دلخواه را انتخاب کرده و سپس به ثبت مشخصات آن کالا می پردازیم.

 

 

در این فرم کاربر قادر به ثبت شماره برچسب، نوع مدرک تحصیل کالا، شماره سند(مدرک)، نام کالا، کشور سازنده ، رنگ، نحوه تحصیل ، نام تحویل گیرنده، نام واحد(مرکز)، نام معاونت ، شماره اتاق ، وضعیت کالا، بهاء خرید ، بهاء کارشناسی،درج عکس کالا و دیگر ویژگی های خاص هر طبقه خواهد بود.

 

 

فرم های رابط در جمعداری:
خروج مال از نگهبانی :

 

 

به منظور ثبت اطلاعات در فرم خروج مال از نگهبانی بعد از انتخاب زیر منوی خروج مال از نگهبانی از منوی فرم های رابط جمعدرای و ظاهر شدن پنجرۀ مربوطه، کلید اضافه را کلیک نموده تا پنجره ای با نام فرم خروج مال از نگهبانی (فرم شماره 17) ظاهر گردد، در این فرم مشخصات مربوط به کالاهای دارای مجوز خروج از درب نگهبانی از جمله شماره برچسب، شماره وتاریخ مدرک، نام نگهبان ، تاریخ وساعت خروج و سایر اطلاعات، ثبت خواهند شد.  

صورت جلسه واگذاری امانی یا موقت :

برای نقل وانتقال موقت کالاها ما بین کلیه افراد و ادارات نیاز به ثبت اطلاعات این کالاها خواهید داشت، بدین منظور زیر منوی صورت جلسه واگذاری موقت را انتخاب کرده وپس از ظاهر شدن فرم مربوطه کاربر ابتدا با زدن دکمه اضافه ، اطلاعات صورت جلسه مربوطه را ثبت کرده و پس از آن با زدن دکمه مشخصات اموال ، اموال انتقال یافته به موجب این صورت جلسه را ثبت خواهد کرد.

 

 

سند انتقال قطعی :

برای ثبت اطلاعات نقل وانتقال قطعی اموال زیر منوی سند انتقال قطعی را انتخاب کرده ومشابه صورت جلسه واگذاری امانی اطلاعات را وارد می کنیم.

 

 

صورت جلسه فروش اموال :

برای ثبت اطلاعات اموال فروخته شده زیر منوی صورت جلسه فروش اموال را انتخاب کرده ومشابه صورت جلسه واگذاری امانی اطلاعات را وارد می کنیم.

 

صورت جلسه حوادث :

برای ثبت اطلاعات اموال حادثه دیده زیر منوی صورت جلسه حوادث را انتخاب کرده ومشابه صورت جلسه واگذاری امانی اطلاعات را وارد می کنیم.

 

 

دارایی های نامشهود:


به منظور ثبت دارایی های نامشهود از جمله حق امتیاز آب ، برق، گاز وتلفن ثابت و همراه از این منو استفاده می شود.

 

ثبت مشخصات تلفن همراه :

به منظور ثبت مشخصات حق امتیاز تلفن همراه زیر منوی ثبت مشخصات تلفن همراه را از منوی دارایی های نامشهود انتخاب کرده و اطلاعات لازم را در فرم مربوطه وارد کرده وبا زدن دکمه تایید آن را ثبت می کنیم.

 

ثبت مشخصات تلفن ثابت :

مشابه ثبت مشخصات تلفن همراه.

 

ثبت مشخصات حق امتیاز گاز :

به منظور ثبت اطلاعات حق امتیاز گاز از منوی دارایی های نامشهود زیر منوی حق امتیاز گاز را انتخاب نموده و با زدن دکمه اضافه پس از ظاهر شدن فرم مربوطه، اطلاعاتی از قبیل شماره اشتراک ، محل نصب ، نوع مصرف ، تاریخ تحصیل و سایر اطلاعات را وارد نموده و تایید را برای ذخیره کردن آن کلیک نمایید.

 

ثبت مشخصات حق امتیاز برق :

مشابه ثبت مشخصات حق امتیاز گاز.

 

 

ثبت مشخصات حق امتیاز آب :

مشابه ثبت مشخصات حق امتیاز گاز.

 

 

اطلاعات املاک:

به منظور ثبت اطلاعات املاک متعلق به اداره / سازمان از منوی ورود اطلاعات زیر منوی اطلاعات املاک را انتخاب نموده و کلیه اطلاعات مورد نیاز از جمله نوع ملک ، پلاک ثبتی ، بخش ثبتی ، شهرستان ، شماره نامه و ... را ثبت نمایید.

 

 

 

ثبت اعتبارات:

برای ثبت اعتبارات تخصیص یافته ا ز طرح تجهیز و استفاده از آن در محاسبه تراز مالی از این منو استفاده می شود.

 

اطلاعات بیمه نامه اموال:

برای ثبت مشخصات اموالی که دارای بیمه نامه می باشند از منوی ورود اطلاعات زیر منوی اطلاعات بیمه نامه را انتخاب نموده و مشخصات کالای بیمه شده را وارد نمایید.

 

سوابق تعمیرات :

برای نگهداری سوابق تعمیرات انجام شده بر روی کالاها از منوی ورود اطلاعات زیر منوی سوابق تعمیرات را انتخاب نموده و تعمیرات انجام شده را ثبت نمایید.

 

منوی گزارشات:

 

 

اموال و کالاهای طبقات :

 کاربر می تواند با وارد کردن هر کدام از فیلد ها یا هر ترکیب دلخواهی از آن ها اطلاعات مورد نیاز خود را از بین اطلاعات کلیه طبقات جستجو کند. طبقه کالا ، شماره برچسب ، کد کالا ، نام معاونت ، تحویل گیرنده ، نام واحد ، نوع مدرک ، نام کالا ، نحوه تحصیل ، شماره مدرک ، شماره اتاق ، تاریخ مدرک فیلد هایی است که کاربر می تواند بر اساس ان جستجو را انجام دهد .

 

 

 

دکمه های موجود در فرم گزارشات ترکیبی:

 اعمال گزارش: پس از وارد نمودن فیلد های مورد نظر با زدن دکمه اعمال گزارش نتیجه جستجو در جدول بالای فرم نمایش داده می شود .
پیش نمایش: پس از زدن دکمه اعمال گزارش با زدن این دکمه فرم چاپی حاوی اطلاعات فوق نمایش داده می شود.
تنظیمات : برای تنظیم فرم چاپی به دلخواه کاربر از این دکمه استفده می کنیم.
خروج: به منظور خارج شدن از فرم.

 

موجودی اموال و کالاها :

 برای بدست آوردن گزارشی از موجودی کالاهای اداره /سازمان با وارد کردن فیلدهای دلخواه و سپس زدن دکمه اعمال گزارش به اطلاعات دسترسی خواهید داشت.

 

اموال موجود در اتاق(فرم 16) :

 

 

یکی از فرم های مورد استفاده در ادارات فرم شماره 16 برای اموال موجود در اتاق می باشد که کاربر می تواند با وارد کردن شماره اتاق در این فرم و دیگر فیلدها به صورت دلخواه لیست اموال موجود در اتاق را چاپ کند.

  نمونه ای از فرم چاپی شماره 16:

 

 

 

صدور رسید انبار :

 کالاهای ثبت شده در طبقات را می توان با استفاده از موارد ذکر شده در فرم جستجو کرده و سپس روی کلید اعمال گزارش و سپس پیش نمایش کلیک نمایید.

 

کالاهای خروج موقت :

 کالاهای که به صورت موقت از اداره انتقال پیدا کرده اند را می توان با استفاده از موارد ذکر شده در فرم جستجو کرده و با زدن دکمه اعمال گزارش و سپس دکمه پیش نمایش، یک پیش نمایش از آن را مشاهده ودر صورت تمایل آن را چاپ نمایید.

 

کالاهای حادثه دیده :

 برای تهیه گزارش از کالاهای حادثه دیده می توان با استفاده از موارد ذکر شده در فرم جستجو کرده و با زدن دکمه اعمال گزارش و سپس دکمه پیش نمایش، یک پیش نمایش از آن را مشاهده ودر صورت تمایل آن را چاپ نمایید.

 

 

کالاهای سند انتقال قطعی :

 امکانات آن مشابه کالاهای حادثه دیده است.(برای کالاهای انتقال یافته قطعی)
 

 

فرم خروج مال از نگهبانی :

 امکانات آن مشابه کالاهای حادثه دیده است.(برای اموال خارج شده از نگهبانی)

 

 

 کالا های فروش رفته :

 امکانات آن مشابه کالاهای حادثه دیده است.(برای اموال فروخته شده)

 

مشخصات تلفن همراه :

 همانطور که در فرم روبرو مشاهده می فرمایید، می توانید بعد از انتخاب فیلدهای موردنظر جهت تهیه گزارش و کلیک بر روی دکمه اعمال گزارش و سپس پیش نمایش، پیش نمایشی از اطلاعات تلفن همراه را مشاهده و صورت تمایل اطلاعات را چاپ نمایید.

 

مشخصات تلفن ثابت :

 امکانات آن مشابه مشخصات تلفن همراه است.(برای تلفن ثابت)
 

 

مشخصات حق امتیاز آب :

 امکانات آن مشابه تلفن همراه است.(برای حق امتیاز آب)
 

 

مشخصات حق امتیاز برق :

 امکانات آن مشابه تلفن همراه است.(برای حق امتیاز برق)
 

 

مشخصات حق امتیاز گاز :

 امکانات آن مشابه تلفن همراه است.(برای حق امتیازگاز)
 

 

تراز مالی :

تراز مالی با توجه به اعتبارات طرح تجهیز در هر سال مالی و کالاهای خریداری شده در آن سال تهیه شده و کاربر می تواند با وارد کردن سال مالی مورد نطر تراز نامه مربوط به آن سال را مشاهده و چاپ نماید.
 

 

بیمه نامه :

 برای تهیه گزارش از اموال بیمه شده پس از وارد نمودن فیلد های دلخواه با زدن دکمه اعمال گزارش موارد یافت شده در جدول بالای فرم نمایش داده می شود. با زدن دکمه پیش نمایش یک پیش نمایش از آن را مشاهده و در صورت تمایل می توانید آن را چاپ نمایید.

 

 
سوابق تعمیرات :

 برای تهیه گزارش از سابقه تعمیرات انجام شده روی کالاها بعد از اعمال تنظیمات دلخواه و کلیک بر روی دکمه اعمال گزارش و سپس پیش نمایش می توانید پیش نمایشی از این موارد یافت شده را مشاهده و در صورت لزوم چاپ نمایید.

 

منوی امکانات :

 

انتخاب تصویر پس زمینه نرم افـزار :

 به دلیل اینکه یکنواختی و تکرار کارها اغلب باعث خستگی و ... انسانها می شود، به این منظور تدبیری که در این نرم افزار اندیشیده شده است، این است که این امکان برای کاربران محترم وجود دارد که برای نرم افزار از تصویر دلخواه خودشان برای پس زمینه نرم افزار استفاده نموده و یا اینکه درصورت دلخواه آن را تغییر دهند.
برای انجام این کار کاربران محترم می بایست پس از انتخاب زیر منوی انتخاب عکس پس زمینۀ نرم افزار از منوی امکانات و ظاهر شدن پنجرۀ زیر عکس دلخواه شان را انتخاب نموده و در انتها کلید Open را فشار دهند.

 

 

نکته: هر کاربر می تواند بنا به سلیقۀ خودش، تصویر پس زمینۀ نرم افزار یا بعبارتی تصویر صفحۀ اصلی را تنظیم نماید تا در هر بار ورود به نرم افزار تصویر موردعلاقه اش به عنوان تصویر صفحۀ اصلی نمایش داده شود.

 

تعریف/ تغییر/حذف حساب کاربری :

 با استفاده از این گزینه می توان حساب کاربری را که از قبل ایجاد نموده اید را تغییر و یا اینکه حساب کاربری جدیدی را ایجاد نمایید.

 

نکته: برای تغییر حساب کاربری شما می بایست رمز قبلی آن حساب را به خاطر داشته باشید.

 

پشتیبان گیری از اطلاعات (Back Up) :

  به طور یقین، می توان گفت این قسمت مهمترین قسمت یک نرم افزار محسوب می شود، و به کاربران محترم توصیه می شود که حداقل هر دو یا سه روزی یک دفعه از اطلاعات شان پشتیبان تهیّه نموده و در صورت امکان این فایل های پشتیبان را بر روی حافظه ای خارج از سیستم شان علاوه بر فایل های روی سیستم نگهداری نمایند، تا در صورت بروز هر گونه مشکلی اعم از سوختن هارد، فرمت شدن هارد و ... امکان بازیابی اطلاعات باشد.

 


برای انجام این کار پس ازانتخاب زیر منوی پشتیبان گیری از اطلاعات از منوی امکانات، مسیر مناسب را برای انتخاب محل ذخیره سازی فایل پشتیبان انتخاب نموده و صبرنمایید تا نرم افزار عملیات را انجام دهد و پیغام "عملیات با موفقیت انجام شد" را تایید نمایید.
 

باز گردانی اطلاعات(Restore) :

 همان طور که در توضیحات بخش پشتیبان گیری اشاره کردم ،در صورت بروز هر گونه مشکل شما قادر خواهید بود اطلاعات خود را بازیابی نمایید. برای این کار زیر منوی بازگردانی اطلاعات را از منوی امکانات انتخاب کرده و مسیرآخرین پشتیبان گرفته را انتخاب کرده و صبر کنید تا نرم افزار اطلاعات شما را بر گرداند.توجه داشته باشید که پس از بازگردانی نرم افزار بسته خواهد شد و شما باید دوباره نرم افزار را اجرا نمایید.


 


جهت سفارش نرم افزار اینجا کلیک کنید.


نظر خود را اضافه نمایید

ارسال نظر به عنوان مهمان

0