مقدمه

امروزه جوامع بشري با توجه به رشد فزاينده ارتباطات و اطلاعات، نياز به مديريت خاصي دارند که بتوانند از سرمايه هاي انساني و اجتماعي بهره کافي راببرند تا با مديريت صحيح در زندگي روزمره تسهيلات ويژه اي فراخور زندگي اجتماعي فراهم آورند. مرکز سامانه137  بعنوان یک پل ارتباطی نسبت به برقراری ارتباطی  آسان ، یکسان و شبانه روزی با دریافت نیازها و خواسته های آحاد مردم از مجموعه شهرداری و با رعایت اصول سرعت ، دقت و صحت در راه صیانت از درخواستهای شهروندان محترم و انتقال آن به مسئولان ذی ربط نقش بسزایی را در مدیریت شهر از طریق مشارکت موثر آنان ایفا می کند.

 

 

مزایای نرم افزار جامع مديريت شهري  ۱۳۷عبارتند از:

  • ايجاد پل ارتباطي بين شهرداري و شهروندان
  • كاهش ترددهاي درون شهري و آلودگي هوا
  • صرفه جويي در وقت و هزينه
  • هماهنگي و هدايت توان اجرائي براي رفع سريع و فوري مشکلات ملموس در سطح شهر با بهره گيري از کليه تجهيزات و امکانات پيگيري عملياتي و ميداني ، نظارت دقيق بر اجراء و صحت عمل ، بازرسي هوشمندانه جهت پاسخ گوئي صحيح و موثر به پيام هاي شهروندان
  • ايجاد زمينه جلب مشارکت عمومي شهروندان و کارکنان مرکز سامانه 137 با تبليغات ، اطلاع رساني و آموزش همگاني براي اعتلا و ارتقاء ابعاد زندگي شهري در تهران
  • دريافت درخواستهاي شهروندان و پاسخگوئي و ارائه خدمات به صورت شبانه روزي و بدون وقفه
  • بهره گيري از درخواستهاي ثبت شده مردمي در سامانه 137 و تحليل داده هاي آماري به منظور برنامه ريزي دقيق در جهت رفع معضلات شهري و بهبود روشهاي موجود در ماموريتهاي محوله

 

 

قابلیت های نرم افزارجامع مديريت شهري ۱۳۷ عبارتند از:

  • توانایی ادمین جهت تعریف سطوح مختلف اپراتوری و پرسنلی برای کارمندان و کارشناسان
  • پنل اپراتور به عنوان یک ارتباط دهنده و ارجاع کننده درون سازمانی با تعیین سطح اولویت
  • قابلیت اضافه نمودن گروه برای دسته بندی واحدهای مختلف و نیز اختصاص هر پرسنل به هر گروه خاص
  • پنل پرسنل با قابلیت پاسخ دهی به پیام و تغییر وضعیت آن به همراه ثبت و یادداشت جزئیات
  • ثبت سازمان ها،معاونت ها وچارت سازمانی دلخواه شهرداری برای مشخص کردن دقیق تر محل درخواست ها
  • ثبت درخواست توسط اپراتور
  • ثبت درخواست توسط شهروند از طریق تماس با تلفن گویا و تحت وب
  • امکان گوش دادن و دانلود درخواست های شهروندان توسط مدیران و ارجاع درخواست ها به مسئول هر واحد مربوطه
  • امکان پوینت گذاری آدرس درخواست ها روی نقشه
  • ارسال پاسخ و همچنین وضعیت تراکنش درخواست (مرحله به مرحله) به متقاضی درخواست به صورت پیامکی
  • امکان دریافت اتوماتیک شماره همراه شهروندان از طریق شماره گیری جهت ارسال پاسخ از طریق پیام کوتاه
  • امکان پیگیری اتوماتیک درخواست ها از مسئولین شهرداری از طریق تلفن، پیام کوتاه و از طریق پنل کاربری
  • ارائه کد رهگیری به شهروندان و امکان پیگیری از طریق پیام کوتاه و درگاه و پنل اینترنتی
  • پیگیری اتوماتیک درخواست های شهروندان و نمایش درخواست های انجام نشده
  • گزارش گیری از طریق جدول و نمودار

 

 

موضوعاتی که شهروندان در خصوص آن با سامانه 137 ارتباط برقرار می کنند شامل موارد ذیل است :

خدمات شهری و عمرانی :
آسفات، جدول گذاری، آبیاری درختان، جمع آوری زباله، لایروبی، رفع آبگرفتگی، برف روبی، رفع لغزندگی، نصب پل عابر، احداث خیابان، کشتارگاه، احداث فضای سبز، احداث اماکن فرهنگی، هنری، ورزش و...

حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری:
اتوبوس، تاکسی، مینی بوس، مترو، خطوط عابر پیاده، تابلوهای راهنمایی و رانندگی، مسافربرهای شخصی تحت نظارت تاکسیرانی، پارکومتر، پارکینگ های احداثی توسط شهرداری، پارک های ویژه آموزش ترافیک برای کودکان

اماکن عمومی:
پارکها و فضای سبز، پایانه های مسافربری، گلزار شهدا، مراکز معاینه فنی، میادین میوه و تره بار، ایستگاهای اتوبوس، مترو و...

زیباسازی و چشم انداز شهری:
حذف زوائد فیزیکی، نظافت دیوارها، درختکاری، گلکاری، معابر عمومی، شست و شوی نشانه ها و علامت‌های شهری، نظافت معابر و ...

امور اجتماعی و مزاحمت‌های شهری:
سد معبر، جمع آوری متکدیان و کارتن خوابها، اماکن فرهنگی، هنری و ورزشی

 

 


جهت سفارش نرم افزار اینجا کلیک کنید.


سایر نرم افزارهای شهرداری

سیستم عوارض خودرویی

سامانه جامع سازمان آتشنشانی

سامانه جامع تاکسیرانی

نظر خود را اضافه نمایید

ارسال نظر به عنوان مهمان

0