مقدمه

امروزه جوامع بشري با توجه به رشد فزاينده ارتباطات و اطلاعات، نياز به مديريت خاصي دارند که بتوانند از سرمايه هاي انساني و اجتماعي بهره کافي راببرند تا با مديريت صحيح در زندگي روزمره تسهيلات ويژه اي فراخور زندگي اجتماعي فراهم آورند. مرکز سامانه137  بعنوان یک پل ارتباطی نسبت به برقراری ارتباطی  آسان ، یکسان و شبانه روزی با دریافت نیازها و خواسته های آحاد مردم از مجموعه شهرداری و با رعایت اصول سرعت ، دقت و صحت در راه صیانت از درخواستهای شهروندان محترم و انتقال آن به مسئولان ذی ربط نقش بسزایی را در مدیریت شهر از طریق مشارکت موثر آنان ایفا می کند.

 

مزایای استفاده از سامانه137

7

1- ارائه و پيگيري درخواست ، بدون مراجعه حضوري به شهرداري 2-كاهش ترددهاي درون شهري و آلودگي هوا 3- صرفه جويي در وقت و هزينه 4- ارتباطي آسان ، يكسان و شبانه روزي با شهرداري

 

 

 
تاریخچه تاسیس 137

137 در سال 1387 به صورت یک صندوق صوتی پیام گیر ایجاد گردید و در حال حاضر با توجه به گسترش درخواست های مردمی ، به کارگیری دانش فناوری اطلاعات جایگزین روش قبلی شده و به تدریج از مرکز ارتباطات مردمی به مرکز هدایت ، کنترل و ساماندهی نیازها و معضلات شهری تحت عنوان مرکز سامانه مدیریت شهری 137 ارتقا یافت.

کاربرد سامانه

سامانه تلفني و پيامکي 137 در طول تعطيلات به صورت شبانه روزي آماده پاسخگويي و اطلاع رساني به شهروندان و مسافران خواهد بود و خدمات ويژه اي را براي راهنمايي گردشگران و مسافران در نظر گرفته است.
موضوعاتي که شهروندان در خصوص آن با سامانه 137 ارتباط برقرار مي کنند شامل موارد ذيل است: خدمات شهري و عمراني:
آسفات، جدول گذاري، آبياري درختان، جمع آوري زباله، لايروبي، رفع آبگرفتگي، برف روبي، رفع لغزندگي، نصب پل عابر، احداث بزرگراه، احداث فضاي سبز، احداث اماکن فرهنگي، هنري، ورزش و ... حمل و نقل عمومي و ترافيک شهري:
اتوبوس، تاکسي، ميني بوس، مترو، خطوط عابر پياده، تابلوهاي راهنمايي و رانندگي، مسافربرهاي شخصي تحت نظارت تاکسيراني اماکن عمومي:
پارکها و فضاي سبز ، پايانه هاي مسافربري، بهشت زهرا (س)، مراکز معاينه فني ، ميادين ميوه و تره بار، فروشگاهاي شهروند، ايستگاهاي اتوبوس، مترو و ... زيباسازي و چشم اندازي شهري:
حذف زوائد فيزيکي، نظافت ديوارها، درختکاري، گلکاري، معابر عمومي، شست و شوي نشانه ها و علامت‌هاي شهري، نظافت معابر و ... امور اجتماعي و مزاحمت‌هاي شهري:
سد معبر، جمع آوري متکديان و کارتن خوابها ، اماکن فرهنگي، هنري، ورزشي

سايت ثبت و ابلاغ خبر به صورت شبانه روزي با شهروندان ارتباط مستقيم دارد و شهروندان نواقص و مشکلات خود را در خصوص خدمات شهري از طريق تماس با شماره تلفن 137 به سايت منتقل نموده که پس از دريافت و مشخص نمودن نوع اولويت، کد شناسايي به تماس گيرنده ارائه مي‌شود که از طريق اين کد شهروند مي تواند در هر زمان پيگيري پيام خود باشد.

شناسنامه نرم افزار :

زبان برنامه نویسی : PHP
نوع دیتابیس     :Mysql
پلتفرم سیستم :تحت وب – بدون وابستگی به سیستم عامل
قابلیت ریسپانسیو :دارد
سازگار با تمام مرورگرها

 

 


جهت سفارش نرم افزار اینجا کلیک کنید.


سایر نرم افزارهای شهرداری

سیستم عوارض خودرویی

سامانه جامع سازمان آتشنشانی

سامانه جامع تاکسیرانی

نظر خود را اضافه نمایید

ارسال نظر به عنوان مهمان

0