سامانه گزارش ساز مراکز call center

سامانه گزارش ساز مراکز  Call Center به صورت 100% بومی و توسط متخصصین شرکت مهرنگار ایرانیان طراحی و پیاده سازی شده است و امکان ارتباط با انواع مراکز تماس (Call Center) جهت مدیریت و نمایش گزارشات تخصصی و نموداری بر اساس نیاز سازمان را دارا است.

برخی از کاربردهای سامانه :

بیشترین کاربرد این سامانه مربوط به پروژه های کشوری و یا استانی است که امکان تحلیل،داده کاوی و گزارشگیری متنوع و اختصاصی از تماس ها به صورت پارامتری و در بازه های زمانی مختلف را مقدور می سازد.برای شناخت هر بیشتر این سامانه چند کاربرد از آنرا همراه با مثال برای شما بیان می کنیم.

 مورد کاربرد در مراکز فوریت های پلیسی :

  •   نمایش تعداد کل تماسهای گرفته شده توسط شهروندان با سامانه مرکز فوریت های پلیسی110 در تمامی نقاط کشور به تفکیک استانی ، شهری و یا منطقه ای در بازه زمانی خاص
  •  نمایش تعداد تماس ها گرفته شده بر اساس موضوعات خاص مثلا تعداد تماس های که مربوط به درگیری، اختلافات خانوادگی و جرایم علیه اموال بوده و در بازه زمانی یک ماهه را در کل کشور و یا تعداد استان خاص و یا یک محدوده خاص را نمایش می دهد.
  • نمایش میانگین زمان پاسخگویی توسط اپراتورهای مرکز فوریت های پلیسی110 در استانهای تهران ، اصفهان ، فارس و گیلان و ... و یا یک شهر خاص و یا به صورت کشوری
  • بیشترین زمان تماس مربوط به چه زمانهای بوده و مربوط به چه موضوعاتی می باشند
  • بیشترین و کمترین تعداد تماس مربوط به چه استانها و شهرهای می باشند
  • تعداد تماس های پاسخ داده شده ، پاسخ داده نشده و یا مزاحمین با مرکز مرکز فوریت های پلیسی110

و ده ها امکان اختصاصی و کاربردی دیگر ...

 

 

 

 

 

 

 

 مورد کاربرد در مرکز اورژانس 115 :

مرکز ارتباطات و فرماندهی عملیات مرکز مدیریت حوادث وفوریتهای پزشکی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور می توانند با تهیه این سیستم تمامی نیازهای خود جهت تهیه گزارشات آماری و تحلیلی را برآورده سازند.

  • گزارشات مقایسه ای مربوط به تماس ها مثلا  تعداد تماس های دریافتی اورژانس 115 در نوروز امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال
  • تعداد تماسهای روزانه ، هفتگی ، ماهیانه و سالیانه با مرکز 115  به تفکیک کشوری ، استانها ، منطقه ای و یا شهری
  • نمایش تعداد مزاحمین به صورت کلی و یا در بازه زمانی مثلا تعداد تماس اورژانس ماهانه نزدیک به صد هزار تماس تلفنی دارد که از این تعداد بیش از 15000 تماس مزاحمت تلفنی می باشد که از این تعداد بطور متوسط روزانه 3200 تماس با اورژانس 115 استان اصفهان برقرار می شود که از تعداد تماسهای برقرار شده بطور ماهانه بیش از 15000 تماس مزاحمت تلفنی است که این مزاحمتها از تلفنهای همراه اعتباری و تلفن عمومی می باشد.
  • تعداد تماس های گرفته شده بر اساس تلفن های ثابت ، همراه اول ، ایرانسل ، رایتل و .....
  • گزارشگیری بر اساس نوع ماموریتهای قلبی ، تنفسی گوارشی ، زنان و زایمان ، اعصاب  ،اورژانس های محیطی و شغلی ، اورژانس های دستگاه اسکلتی ،بروز حوادث ترافیکی دارای مصدوم و ...
  • اخذ انواع گزارشات تحلیلی ، نموداری و ...

و ده ها امکان دیگر

 

   این سامانه برای تمامی وزارت خانه ها ، سازمانها و ادارت دولتی و خصوصی که دارای سیستم Call Center هستند مورد کاربرد می باشد.    

تعدادی از ارگانها که می توانند این سامانه را خریداری و استفاده نمایند.

110     ستاد خبري نيروي انتظامي
111     استانداری تهران  
113     ستاد خبري استان
114     قرارگاه ثارا..
115     اورژانس تهران
116     حفاظت اطلاعات نيروي انتظامي
118     اطلاعات تلفني
120     راهنمایی و رانندگی ناجا
121     شرکت برق منطقه ای
122     حوادث اب تهران
123     سازمان بهزیستی
124     مرکز مطالعات بازرگانی و توسعه ایران
125     آتش نشاني
129     قوه قضاییه
133     تاكسيراني
134     هواشناسي
136     سازمان بازرسي كل كشور
137     شهرداري ها
138     وزارت كشور
140     اعلام كد ده رقمي نشاني منازل
141     وزارت راه و ترابري
144     نداي قرآن
162     روابط عمومي صداو سيما
167     سازمان فني وحرفه اي
190     وزارت بهداشت و دانشگاههای علوم پزشکی
191     كشيك داروخانه ها
192     ساعت شرعي
193     پست تلفني
194     امداد شركت گاز
195     سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی
197     فرماندهی مخابرات و الکترونیک ناجا
199     اطلاعات فرودگاه
2000     سیستم ریز مکالمات  
2010     معاونت تجاری ارتباطات ثابت
2013     حراست کل استانها
2018     شرکت مخابرات ایران
2020      پاسخگویی برای سرویس ADSL  
2021     پاسخگویی روابط عمومی مخابرات ایران (شهری )
2090     ستاد پاسخگویی و روابط عمومی مخابرات
20110     ستاد بحران استان
20119     ساعت گویا
20117     اعلام خرابی
20126     رزرو تلفن بین شهری و بین الملل
20196     شکایات تلفن بین الملل
20199     اداره مدبریت شبکه دیتا
1420     سازمان تامین اجتماعی
1480     نداي مشاور سازمان بهزيستي
1490     نداي بهداشت
1501     موسسات و مراکز قرانی
1504     سازمان جنگلهاو مراتع آبخیزداری کشور
1510     سازمان ثبت احوال کشور
1512     دامپزشکی
1514     پژوهشکده علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران
1517     سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران
1519     بهداشت و درمان صنعت نفت
1520     سازمان اموزش و پرورش
1521      توزیع نیروی برق
1522     اب و فاضلاب استان تهران
1523     اب و فاضلاب روستایی
1539     شرکت قطارهای مسافربری رجا
1540     سازمان محیط زیست
1590     وزارت بهداشت و درمان و اموزش پزشکی
1616     بنیاد شهید و امور ایثارگران
1666     سازمان بیمه خدمات درمانی
1690     وزارت بهداشت و درمان و اموزش پزشکی
1803     ستاد تعزیرات حکومتی ویژه گندم و ارد و نان
1811     مركز پيشگيري و مديريت بحران تهران
1818     سیستم ریز مکالمات
1822     سازمان امور مالیاتی کشور
1833     شرکت سیر و سفر فرودگاه
1837     سازمان فرهنگی و هنری شهرداری
1842     شرکت شهر سالم
1848     سرویس UAN ستاد بحران مخابرات استان تهران
1888     شهرداری
1899     اداره مدیریت شبکه دیتا
09601     بنیاد ملی نخبگان
09602     بانک صادرات خدمات انفور ماتیک
09621     سازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح
09626     مجلس شورای اسلامی
09627     شركت ملي پخش فراورده هاي نفتي
09628     ستاد مبارزه با مواد مخدر نهاد رياست جمهوري
096308 مرکز اطلاع رسانی زائر
096315 معاونت درمان وزارت بهداشت درمان و اموزش پزشکی
09632     شرکت تعاونی اسلامی مجتمع رفسنجان
09633     فرودگاه امام خمینی
096345 شرکت خدمات انفورماتیک
096366 سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی
09640     حوزه علمیه قم
096480 معاونت اطلاعات و ارتباطات ناجا
09650     سازمان تبلیغات اسلامی
09651     سازمان تعزیرات                         
09668     شرکت سهامی بیمه ایران
09669     سازمان میراث فرهنگی ‌صنایع دستی و گردشگری
09686     مرکز مدیریت بیماریها
09691     سازمان حفاظت اطلاعات اجا
09699     قوه قضاییه  حوزه ریاست

 

بیان یک تجربه کاری موفق از پیاده سازی سامانه :

همانطور که در جریان هستید شماره اضطراری 112 توسط کمیسیون تخصصی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در 26 خرداد ماه سال 1392  به عنوان شماره ملی امداد و نجات کشور به جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران واگذار شد.این شرکت پس از اجرای موفق سیستم Call Center با استفاده از خطوط E1 در تمامی مراکز EOC استانها با همکاری و سفارش مرکز فرماندهی عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر اقدام به طراحی و اجرای سامانه گزارش ساز مراکز Call Center با نام ECRC نمودیم.قبل از راه اندازی سیستم گزارش گیری از تماس های  112 به صورت لوکال و استانی انجام می شود دلیل آن نیز وجود سرورهای اختصاصی برای هر استان جهت پاسخگویی و ضبط مکالمات بود.در بعضی از مواقع برای گزارش گیری از وضعیت تماس ها در یک بازه زمانی خاص و به صورت پارامتریک از سطح کشور زمان زیادی صرف می شود و دلیل اصلی آن نیز پراکنده بودن اطلاعات و انجام یک سری اقدامات جهت تهیه این گزارش توسط افراد و به صورت سنتی بود.

 


برخی از مشکلاتی به وجود آمده در عین کار  

  •     عدم دسترسی به دیتابانکهای اطلاعاتی سرورهای استانها از طریق شبکه ، اینترنت
  •     تعداد زیاد تماس روزانه در کلان شهرها مانند تهران ، مشهد ، رشت ، شیراز و ... و نیاز به یک Big Database برای یکپارچه تمودن اطلاعات
  •     عدم وجود یک سیستم متمرکز و واحد

 


خلاصه ای از اقدامات انجام شده :

  • تهیه یک سرور مرکزی جهت سامانه و دیتابانک اطلاعاتی یکپارچه
  • طراحی Big DataBase مرکز جهت نگهداری و آرشیو اطلاعاتی استانی
  • طراحی انواع گزارشات اختصاصی و پویا به صورت کشوری ، استانی ، مدیریتی ، روزانه و فصلی
  • تهیه امکان خروجی گرفتن با فرمتهای مختلف و رایج توسط کابران سامانه مانند Excel  ، Pdf ، Word و ...
  • تهیه یک میان افزار جهت تحلیل اطلاعات در سرورهای استانی و ارسال نتیجه تحلیل به سرور مرکزی به طوری که بار کاری در بین سرورها توزیع شده و کمترین فشار به سرور اصلی وارد شود
  • تهیه میان افزار جهت کد کردن و انتقال اطلاعات از طریق شبکه داخلی به سرور مرکزی در ستاد

این پروژه به صورت 100% موفق اجرا و پیاده سازی شده است و همکنون کلیه استانها و در سازمان به صورت کشوری هر نوع دیتا و یا گزارشی را می توانند به صورت آنلاین و در کمترین زمان ممکن از طریق بستر اینترنت و یا اینترانت اخد نمایند.تمامی فراینده های ارتباطی و یکپارچه نمودن اطلاعات به صورت هوشمند و بدون نیاز به نیروی انسانی انجام می شود.

 


جهت سفارش نرم افزار اینجا کلیک کنید.


نظر خود را اضافه نمایید

ارسال نظر به عنوان مهمان

0
×