مقدمه

سامانه الکترونیکی ثبت و پیگیری شکایات فرآیندی است که به موجب آن شما می توانید شکایات خود را ثبت نموده ومدیر ذیربط مسئولیت رسیدگی به این شکایات را به عهده دارند. رویه ثبت و رسیدگی به شکایات در سامانه به گونه ای است که چنانچه شما شکایتی در زمینه های مختلف بوده  و خواهان رسیدگی برای احقاق حق خود باشید و یا به عنوان یک شهروند آگاه با حسن مسئولیت اجتماعی از سوء جریان اداری نظیر تضییع حقوق دولت،منابع طبیعی ،محیط زیست، وجود فساد و جرم و یا دیگر تخلفات اداری اطلاعاتی دارید، میتوانید شکایت و یا اطلاعات خود از این گونه سوء جریانات را به این سامانه ارسال نمائید تا وفق مقررات به آن رسیدگی شود. بدیهی است پاسخ  لازم پس از رسیدگی از طریق این سامانه به اطلاع شما خواهد رسید.

 

 

معرفی سامانه

این سامانه با هدف ایجاد بستری مناسب براي تعامل آسان مردم ودولت؛ رسیدگی به شکایات ، پیشنهادها و مشکلات مردم در تمام سطوح اجرایی؛ نظارت مستمر بر حسن اجراي امور، وظايف واختيارات دستگاهها؛ پاسخگویی سریع و رسیدگی مؤثر به تقاضاي مردم و احقاق حقوق آنان؛  به حداقل رساندن فاصلۀ زمان ثبت گزارش تا پیگیری وحصول نتیجه؛ هدایت وکنترل درخواستها ، مراجعات و اطلاع رساني به موقع در مسیر رسیدگی به مشکلات مردم؛ مکانیزه نمودن و متمرکز شدن سیستم رسیدگی به شکایات در سطوح مختلف اجرایی کشور و ...

امکانات سامانه

دو ویژگی تحت وب بودن و واکنش گرا بودن این نرم افزار ، سبب می شود تا به آسانی و روی انواع سخت افزار ها ، قابل استفاده باشد.بنابراین شما قادر هستید تنها با اتصال به اینترنت ، به نرم افزار خود دسترسی داشته باشید و حتی از روی گوشی همراه خود آن را مدیریت نمایید. ویژگی دیگر این نرم افزار مدیریت همه جانبه ی پیگیری شکایات مردم میباشد. فرم مربوط به ثبت شکایت به گونه ای طراحی شده که با صرف کمترین زمان و هزینه بتوانید شکایت خود را ثبت کنید و همچنین پاسخ شکایت خود را پیگیری کنید.

 

 

اهداف سامانه

  • ايجادبستر الکترونيکي مناسب براي تعامل  با مردم و رسيدگي به شکايات
  • پاسخگويي سريع و کاهش مدت  زمان رسيدگي به شکایات
  •  ايجاد يک بانک اطلاعاتي از کليه شکايات و درخواستهاي مردم
  • افزايش رضايتمندي مردم و جلب اعتماد عمومي

روال کاری سامانه

این سامانه از دو بخش تشکیل شده است. کاربران در صورت داشتن شکایت وارد سامانه می شوند و در قسمت ثبت شکایت، شکایت خود را ثبت کرده و یک کد پیگیری از سیستم دریافت کنند. برای مشاهده جواب شکایت و پیگیری شکایت می توان به قسمت پیگیری شکایت مراجعه کرده و با استفاده از کد پیگیری جواب را ببینید. در بخش مدیریت ، مسئول مربوطه می تواند شکایات را مشاهده نماید و به هر کدام جواب دهد.

 تصاویری از سامانه ثبت و پیگیری شکایات

 

تصاویری از سامانه ثبت شکایات رانندگان تاکسی

 


جهت سفارش نرم افزار اینجا کلیک کنید.


سامانه طرح تکریم ارباب رجوع

 

نظر خود را اضافه نمایید

ارسال نظر به عنوان مهمان

0