مقدمه
امروزه جوامع بشري با توجه به رشد فزاينده ارتباطات و اطلاعات، نياز به مديريت خاصي دارند که بتوانند از سرمايه هاي انساني و اجتماعي بهره کافي راببرند تا با مديريت صحيح در زندگي روزمره تسهيلات ويژه اي فراخور زندگي اجتماعي فراهم آورند. مرکز سامانه137 بعنوان یک پل ارتباطی نسبت به برقراری ارتباطی آسان ، یکسان و شبانه روزی با دریافت نیازها و خواسته های آحاد مردم از مجموعه شهرداری و با رعایت اصول سرعت ، دقت و صحت در راه صیانت از درخواستهای شهروندان محترم و انتقال آن به مسئولان ذی ربط نقش بسزایی را در مدیریت شهر از طریق مشارکت موثر آنان ایفا می کند.
مزایای نرم افزار جامع مديريت شهري ۱۳۷عبارتند از:
- ايجاد پل ارتباطي بين شهرداري و شهروندان
- كاهش ترددهاي درون شهري و آلودگي هوا
- صرفه جويي در وقت و هزينه
- هماهنگي و هدايت توان اجرائي براي رفع سريع و فوري مشکلات ملموس در سطح شهر با بهره گيري از کليه تجهيزات و امکانات پيگيري عملياتي و ميداني ، نظارت دقيق بر اجراء و صحت عمل ، بازرسي هوشمندانه جهت پاسخ گوئي صحيح و موثر به پيام هاي شهروندان
- ايجاد زمينه جلب مشارکت عمومي شهروندان و کارکنان مرکز سامانه 137 با تبليغات ، اطلاع رساني و آموزش همگاني براي اعتلا و ارتقاء ابعاد زندگي شهري در تهران
- دريافت درخواستهاي شهروندان و پاسخگوئي و ارائه خدمات به صورت شبانه روزي و بدون وقفه
- بهره گيري از درخواستهاي ثبت شده مردمي در سامانه 137 و تحليل داده هاي آماري به منظور برنامه ريزي دقيق در جهت رفع معضلات شهري و بهبود روشهاي موجود در ماموريتهاي محوله
قابلیت های نرم افزارجامع مديريت شهري ۱۳۷ عبارتند از:
- توانایی ادمین جهت تعریف سطوح مختلف اپراتوری و پرسنلی برای کارمندان و کارشناسان
- پنل اپراتور به عنوان یک ارتباط دهنده و ارجاع کننده درون سازمانی با تعیین سطح اولویت
- قابلیت اضافه نمودن گروه برای دسته بندی واحدهای مختلف و نیز اختصاص هر پرسنل به هر گروه خاص
- پنل پرسنل با قابلیت پاسخ دهی به پیام و تغییر وضعیت آن به همراه ثبت و یادداشت جزئیات
- ثبت سازمان ها،معاونت ها وچارت سازمانی دلخواه شهرداری برای مشخص کردن دقیق تر محل درخواست ها
- ثبت درخواست توسط اپراتور
- ثبت درخواست توسط شهروند از طریق تماس با تلفن گویا و تحت وب
- امکان گوش دادن و دانلود درخواست های شهروندان توسط مدیران و ارجاع درخواست ها به مسئول هر واحد مربوطه
- امکان پوینت گذاری آدرس درخواست ها روی نقشه
- ارسال پاسخ و همچنین وضعیت تراکنش درخواست (مرحله به مرحله) به متقاضی درخواست به صورت پیامکی
- امکان دریافت اتوماتیک شماره همراه شهروندان از طریق شماره گیری جهت ارسال پاسخ از طریق پیام کوتاه
- امکان پیگیری اتوماتیک درخواست ها از مسئولین شهرداری از طریق تلفن، پیام کوتاه و از طریق پنل کاربری
- ارائه کد رهگیری به شهروندان و امکان پیگیری از طریق پیام کوتاه و درگاه و پنل اینترنتی
- پیگیری اتوماتیک درخواست های شهروندان و نمایش درخواست های انجام نشده
- گزارش گیری از طریق جدول و نمودار
موضوعاتی که شهروندان در خصوص آن با سامانه 137 ارتباط برقرار می کنند شامل موارد ذیل است :
خدمات شهری و عمرانی :
آسفات، جدول گذاری، آبیاری درختان، جمع آوری زباله، لایروبی، رفع آبگرفتگی، برف روبی، رفع لغزندگی، نصب پل عابر، احداث خیابان، کشتارگاه، احداث فضای سبز، احداث اماکن فرهنگی، هنری، ورزش و...
حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری:
اتوبوس، تاکسی، مینی بوس، مترو، خطوط عابر پیاده، تابلوهای راهنمایی و رانندگی، مسافربرهای شخصی تحت نظارت تاکسیرانی، پارکومتر، پارکینگ های احداثی توسط شهرداری، پارک های ویژه آموزش ترافیک برای کودکان
اماکن عمومی:
پارکها و فضای سبز، پایانه های مسافربری، گلزار شهدا، مراکز معاینه فنی، میادین میوه و تره بار، ایستگاهای اتوبوس، مترو و...
زیباسازی و چشم انداز شهری:
حذف زوائد فیزیکی، نظافت دیوارها، درختکاری، گلکاری، معابر عمومی، شست و شوی نشانه ها و علامتهای شهری، نظافت معابر و ...
امور اجتماعی و مزاحمتهای شهری:
سد معبر، جمع آوری متکدیان و کارتن خوابها، اماکن فرهنگی، هنری و ورزشی
شناسنامه نرم افزار:
زبان برنامه نویسی : PHP
نوع دیتابیس :Mysql
پلتفرم سیستم :تحت وب – بدون وابستگی به سیستم عامل
قابلیت ریسپانسیو :دارد
سازگار با تمام مرورگرها
جهت سفارش سامانه 137 می توانید با شماره 09120802196 تماس و یا از طریق تلگرام سفارش خود را ارسال کنید .